Підприємець Віктор Кеча, 39 років, із міста Самбір Львівської області самотужки змайстрував лімузин. Заради нього пожертвував кузовами трьох "мерседесів". Аналогів автомобілю у світі немає.
— Два роки виношував ідею створити таку машину, та все грошей бракувало. І сміливості, — усміхається Віктор. — Торік старі іномарки суттєво впали в ціні, я й наважився на експеримент.
Семиметровий білий лімузин Віктор Кеча паркує в себе на подвір"ї на околиці міста. Передня й задня частини машини зроблені з кузовів двох "Мерседес-Бенц-125". Третій "мерседес" пішов на дах, запасні частини. Бокові стінки середини майстер сам виготовив із металу. Шибки до вікон замовив на Рівненському склозаводі.
Уся технічна начинка — "мерседесівська". Автомеханік купив лише новий двигун. Каже, старі були справними, але сильно гуділи.
Кеча заводить автомобіль, обережно виїжджає з подвір"я. Пропонує проїхатися до центру міста й назад. Перехожі озираються.
— Жінки не реагують на мій лімузин. Думають, що це звичайний, — усміхається Віктор. — А чоловіки роблять великі очі, дехто зупиняє, просить прокатати. Машина важить небагато, біля двох тонн, тому й бере нормально: на 100 кілометрів — 10 літрів дизелю.
Салон лімузина обшитий білою шкірою. Крісла та диван — червоною. Під основу задніх сидінь Кеча взяв крісла іномарки, а кутовий диван змоделював і зробив сам. У правій боковій стінці вмонтована барна стійка, витесана з черешні.
Над лімузином Кеча працював рік і два місяці. Спочатку зробив дно, ходову, усю технічну частину. Далі зварював бокові стінки, дах.
— Найважче було збалансувати карданний вал, щоб він не стукав, не бив, — зізнається. — Коли боки спаював і салон шкірою перетягував, теж мордувався. На початках друзі радили закинути це діло. Казали: "У тебе і так нічого не вийде. Чого мучишся?". А я не відступав — хотів переконати всіх, що свого доб"юся.
— А як дружина сприйняла таку ідею?
— Я був і співаний, і читаний, — сміється. — А тепер Галя задоволена — побачила, що дарма часу не гаяв.
У скільки обійшовся лімузин, майстер не підраховував.
— Уявляєте, якби той список побачила моя дружина? — усміхається. — Тільки на старі іномарки 4 тисячі доларів потратив, ще 700 — на колеса з дисками. Купував запчастини, новий двигун, скло, фарби, 30 квадратних метрів шкіри. Уже й не пам"ятаю, скільки за що платив.
Конструктор здаватиме лімузин в оренду — для обслуговування урочистих і святкових подій. Нині виробляє документи на авто. Лімузин уже пройшов науково-технічну експертизу, у львівському центрі "ЦКБ ЛАЗ" дали акт випробування машини.
— Лімузин уже "обкатався" на урочистостях, — каже Віктор. — Два тижні тому возив до шлюбу молодят. А недавно забирав із пологового будинку малюка. То все мої друзі, з них грошей не беру.
Із дружиною Галею Віктор Кеча виховує 15-річного Юрія і 5-річну Юлю. Віктор за освітою юрист, закінчив Львівський університет Франка. За фахом не працював, удома відкрив невелику майстерню з ремонту автомобілів.
— Техніка ближча до душі, — усміхається. — Певно, вдався в батька Михайла, він усе життя автомеханіком працював — ремонтував вантажівки. На початку 90-х ми з ним удвох із брухту тракторця склепали. Батько досі ним город обробляє. А до кінця літа зробимо ще один міні-трактор. Він буде більш сучасний, модернізований.
Три роки тому Віктор Кеча власноруч виготовив 9-метровий евакуатор. Забирає ним автомобілі, що потрапили в аварію.
Коментарі
1