Із 1 січня 2012 року у Львові впроваджують нову схему руху громадського транспорту. Її розробили фахівці французької фірми "Луїс Бергер" і "Львівської політехніки". Тепер через центр курсуватимуть тільки шість маршрутних автобусів. Львів'яни їздитимуть з пересадками. З квітня діятиме електронний квиток, яким можна буде одночасно оплачувати кілька поїздок. Інформацію про нову маршрутну мережу можна прочитати на сайті міської ради. Про її переваги та недоліки розказують люди, причетні до громадського транспорту.
Андрій Білоус, 30 років, заступник начальника міського управління транспорту.
— Зараз у місті є 35 автобусів великої місткості, 750 середньої, 120 трамваїв і тролейбусів. У новій мережі запланована робота 85 великих автобусів, 400 середніх, 170 трамваїв та тролейбусів. Тобто кількість так званих маршруток зменшиться. Та це не позначиться на зручності переїздів. Завдяки одній пересадці ви потрапите у будь-яку точку міста. Більшість пасажирів варто пересадити на електротранспорт.
Головне завдання нової мережі — розвантажити центр Львова. Сьогодні по вузьких старовинних вуличках їздять автобуси 30 маршрутів, які часто дублюють один одного. Краще залишити тут шість напрямків і підтримувати комфортний інтервал руху — 5-10 хвилин, запустити великі автобуси. Решта маршрутів сполучатимуть периферійні райони.
Перевізники щороку повинні будуть оновлювати парк на 20 відсотків. Тобто за п'ять років містом курсуватимуть тільки нові великогабаритні автобуси. Зараз середній вік маршруток — чотири роки.
Богдан Івасюк, 33, роки, водій маршрутного автобуса №29.
— Мій автобус відправляється від приміського вокзалу. За новою схемою руху, наш маршрут залишається, змінюється тільки номер. Багато пасажирів, які виходять з електричок, майже не знають міста. Люди плутаються в теперішніх маршрутах, а якщо за одну ніч вони кардинально зміняться, взагалі настане хаос. Особливо страждатимуть приїжджі із сіл, які не мають інтернету і взагалі не знають про зміни.
Автобуси більшої місткості проблеми не вирішать. Це ж Львів, а не Дніпропетровськ з його широченними проспектами. На нашому маршруті їхати великогабаритним транспортом нереально. По вузенькій вулиці Коперника чи біля повороту на вулицю Шота Руставелі мій "богдан" заледве протискується. А коли назустріч їде ще й здоровенний ЛАЗ, виникають затори.
Сергій Хомутянський, 37 років, водій таксі.
— Тут є логіка — легше налагодити графік шести маршрутів, ніж 50. О шостій вечора подивіться на центральні вулиці — суцільні затори, при чому більше половини транспорту — саме жовті "богдани" та "еталони".
Для таксистів тепер з'являться такі собі "золоті" вулиці, звідки немає громадського транспорту до центру чи протилежних районів. Наприклад, Джорджа Вашингтона. Якщо чотирьом людям треба їхати звідси на автовокзал, простіше замовити таксі.
Коментарі