Голова Рівненського обласного управління у справах захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк, 52 роки, радить після всіх покупок зберігати товарні чеки. Із ними буде легше повернути гроші за зіпсовані продукти.
Що робити, якщо придбав неякісні харчі?
— Покупець має право вимагати, щоб йому повернули гроші або обміняли товар на рівноцінний. Зробити це повинні в семиденний термін із дня покупки. Зазвичай, продукти обмінюють без скандалу, якщо сума невелика.
А якщо продавець не хоче повертати гроші?
— Треба написати заяву-претензію у двох екземплярах на ім"я власника торгової точки. Описуєте коли, де і що купили, вказуєте недоліки і просите відшкодувати вартість товару або обміняти його. Якщо власника немає на місці, заяву передасть продавець. На другому примірнику він має поставити своє прізвище та підпис, що прийняв таку заяву, і віддати покупцю. За два тижні власник має дати письмову відповідь або закрити питання. Якщо відповіді немає, споживач має право звернутися до нас. Ми відсилаємо його заяву в Держспоживстандарт, там призначають дату перевірки. Якщо знайдуться порушення, підприємця оштрафують. Якщо конфлікт не вичерпаний, то ми допомагаємо підготувати документи до суду.
Як довести, що придбав товар у конкретному місці?
— Головний аргумент покупця — товарний чек. Якщо в магазині його не видали або споживач його згубив — це має бути вказано в заяві. На ринку чеків не видають, але ми беремося і за такі справи. Нещодавно був випадок, коли рівнянин купив на продуктовому ринку на вулиці Макарова зіпсоване філе оселедця. Звісно, чек йому не дали. Скаргу зараз перевіряємо.
На які проблеми з харчами найчастіше скаржаться?
— Часто приносять протерміновані продукти, на яких перебита дата виготовлення. Останнім переважно "грішать" супермаркети. Наприклад, у травні до нас звернувся чоловік, який купив за 17 гривень у гіпермаркеті шинку у вакуумній упаковці. Уже вдома виявив, що вона зіпсована. Ми перевірили — термін придатності на упаковці був 15 днів, а в документах на шинку було зазначено 12. Гіпермаркет повернув клієнту гроші.
Інший рівнянин на днях купив цукерки "Монте-Крісто" в магазині на вулиці Відінській. Шоколад у коробці мав неприємний запах, начинка-лікер висохла. Продавець обміняти товар відмовився. Значить, будемо розбиратися. Узагалі скарги на неякісні продукти харчування підтверджуються на 90 відсотків.
Як не купити зіпсовані продукти?
— Завжди вивчайте етикетку та просіть сертифікат якості — продавець зобов"язаний показати його на вимогу клієнта. Якщо не дадуть, просіть показати накладну — там вказано, звідки прибув товар. Маєте найменші сумніви щодо якості — краще не купуйте. У спеку будьте особливо уважні при купівлі оселедців, м"ясних і кремових виробів.
Коментарі