Ексклюзиви
Четвер, 20 січня 2011 16:32

"Можна годину колами їздити, доки знайдеш вільне місце"

В обідню пору в понеділок, 17 січня, на парковці біля універмагу "Магнус" усі місця зайняті. 37-річний Віктор Савчук поспішає до своєї "Лади Калини".

— Так, а плата за парковку? — підбігає до нього паркувальник у сірій куртці.

— Я щойно під'їхав. Туди і назад, — виправдовується чоловік.

— Яке щойно? Ану йди сюди, — веде його до заднього скла. На запиленому вікні виведено пальцем "12.45". — У мене всі машини фіксуються. Ти тут дві години простояв. Плати шість гривень.

Чоловік щось бурмоче під ніс, але дістає гроші.

— Припаркуватися в центрі нереально, — дорікає. — Можна годину колами їздити, доки знайдеш вільне місце. Я би платив за парковку, якби знав, що з машиною тут усе буде гаразд. А вони ж навіть не дивляться, хто до неї підходить. Одного разу приходжу по машину, а на дверці хтось видряпав камінцем слово некультурне. Я до паркувальника, а він: "Я тільки гроші за місце збираю". Не причепишся. Зупинишся в недозволеному місці — зразу даїшники біжать. Якби не центр міста, всунув би в руки 50 гривень. Але тут ніяк, вони ж одразу: "От я гроші візьму, а в цей час поряд мій начальник буде їхати". Добре, хоч евакуатори заборонили. Це взагалі був жах — ідеш до машини і не знаєш, чи є ще вона на місці.

26-річний Орест Ткач паркує сіру "мазду".

— Тільки хот-доґ куплю і назад, — махає рукою працівнику стоянки.

— Знаю ваше туди-назад, — відмахується той. — Давайте три гривні й гуляйте хоч годину.

Водій платить гроші, йде. Паркувальник на склі виводить 13.10. Через 10 хв. Орест повертається з хот-доґом.

— Паркування у Львові — то серйозна проблема, — каже. — Я вісім років воджу автомобіль, то вже знаю, де в які вулички можна в'їхати, де машину залишити. А якщо хтось іногородній приїжджає — можна хіба поспівчувати. Одного разу я мав іспит на економічному факультеті універcитету Франка — вчився в Інституті післядипломної освіти. Доки складав екзамен, забув, де припаркувався. Добре, що центр у нас не дуже великий. Виявилося, машина стояла біля клубу "Фешн" — за 100 метрів від факультету, — згадує, сміючись. — У Львові в найближчі роки проблему з парковкою не вирішиш. Врятує хіба що величезна стоянка, яку можна було б поставити на місці ринку Добробут. Поверхів на сім угору і вглибину. Там могли б залишати машини всі, хто їдуть у центр. А центральну частину міста зробити пішохідною.

У Львові є 3851 паркомісце. Із них 769 — у центральному Галицькому районі. Цього не вистачає навіть для третини машин. Година паркування в місті коштує 3 грн.

— Потенційно у Львові можна припаркувати близько 5600 машин. Плюс мінус кілька сотень, — розповідає Андрій Швайка з управління транспорту міської ради. — Хочемо поступово збільшувати кількість паркомісць. Наприклад, бокові проїзди на Сихові. Удень їх можна використовувати для руху, а вночі як місце стоянки. За підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку німецька фірма "Луїс Берґер" зараз проводить програму "Вдосконалення регуляторного середовища для міської транспортної системи". Вона включає в себе і розроблення карти паркування. Хочемо ввести три зони, вартість паркування в яких відрізнятиметься. До першої увійде охоронна зона ЮНЕСКО, до другої — решта центральної частини міста, до третьої інші райони. Про ціни поки що говорити рано. Думаю, вони мають бути не вищими, ніж 10 гривень за годину парковки.

394

СТІЛЬКИ водіїв за перші 11 днів цього року оштрафували працівники Державтоінспекції. Стягнення за паркування у недозволеному місці —

275–340 грн.

— Торік за цей період штрафів було вшестеро більше, — говорить 46-річний Роман Лютий, начальник відділення організації дорожнього руху міської ДАІ. — Тоді були "Візири", можна було штрафувати без протоколу. Зараз без водія накласти штраф неможливо.

Міський бюджет Львова торік отримав від паркування близько 3 млн грн.

Львів'яни бояться підземних паркінгів

"У центрі Львова є багато так званих точок притягання — пам'ятки архітектури, адміністративні будівлі, торгово-розважальні комплекси. Якось ми вирішили порахувати, скільки ж автівок одночасно там паркуються. Вийшло приблизно 10 тисяч машин. Якби їх розмістити в підземні паркінги — місто мало б великі прибутки", — розповідає директор департаменту містобудування Львівської міськради Андрій Павлів, 48 років.

З 2008 року в Львові розробляють концепцію будівництва підземних паркінгів. Є ухвала сесії про розташування цих споруд на площах Петрушевича, Коперника-Стефаника, вул. Вітовського та біля СКА на вул. Клепарівській.

— Попередня оцінка цих об'єктів на Петрушевича і Вітовського була 10 мільйонів євро. Але це без проектів, — каже Павлів. — Ми не маємо змоги зводити їх за власний кошт. Багаті міста самі будують паркінги, а бідні чекають, коли до них прийдуть інвестори. Та інвестори бояться. Коли я дзвоню до представників компаній, вони не відмовляються. Та розпочати роботи не поспішають. Чекають якихось позитивних політичних та економічних змін у місті та загалом в Україні. Зрештою, наші люди бояться підземних паркінгів. Бо ж мало хто користувався ними. І тут починають появлятися страшилки, що все впаде і завалиться. Хоча у французькому Ліоні нормально працює паркінг, споруджений завглибшки 100 метрів. Він має 21 рівень. У Львові в 1970-х роках, коли забудовували Сихівський масив, звели кілька підземних паркінгів. Правда, однорівневих. Деякі з них працюють досі.

Зараз ви читаєте новину «"Можна годину колами їздити, доки знайдеш вільне місце"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 105
Голосування Чи можливий мир на Донбасі за "формулою Штайнмаєра" (вибори+відведення військ+амністія бойовиків+особливий статус Донбасу)?
  • Так, пора закінчувати війну любими способами
  • Ні, мир буде тільки після перемоги
  • Потрібно далі проводити переговори та залучити до них США
  • Війна в Україні закінчиться тільки після повернення Криму
  • Ваш варіант (у коментарях)
Переглянути
Погода