четвер, 13 квітня 2006 20:07

Міст через Тису похилився набік

Автор: фото: Михайло САДОВИЙ
  ”Покручений” міст ремонтники сподіваються вирівняти назад
”Покручений” міст ремонтники сподіваються вирівняти назад

Шостого квітня по обіді майстер-колійник Василь Волощук, 25 років, їхав вантажним потягом із Хуста до іншого закарпатського містечка — Королево. Перетинаючи міст через річку Тиса біля села Веряця, він помітив, що вагони якось дивно похитуються з боку в бік.

Василь зійшов з поїзда на найближчій зупинці й повернувся по шпалах назад до мосту. Від побаченого мало не отетерів. Залізний проліт мосту перехилився вбік, рейки покрутило, бетонні опори, підмиті Тисою, похилилися до води.

За графіком через півгодини тут мав пройти пасажирський дизель Солотвино—Королево. Василь подався шукати телефон — треба було попередити диспетчерів. Добіг до щебеневого заводу й звідти зателефонував. Рух поїздів одразу зупинили.

Того ж дня на місце прибули рятувальні бригади. Приїхав начальник Львівської залізниці Ярослав Федак. Почали оцінювати масштаби аварії та обсяги робіт. Заміряли глибину річки в місці аварії — 15 м. Ширина опори в фундаменті біля ґрунту — 7 м. Довжина залізничного полотна через Тису — 360 м.

Дати відповідь, що стало причиною аварії, фахівці зможуть за кілька днів. Серед найімовірніших пояснень — підмив опор через зміну Тисою природного річища. За останні тридцять років річка міняла його кілька разів.

Зі слів начальника відділу з надзвичайних ситуацій Виноградівської райдержадміністрації Юрія Фурика, за першими оцінками збитки від аварії становлять 20 млн грн. Потім сільський голова Веряці Іван Шародій, 58 років, уже говорив про 30 млн збитків. З них уже виділено компенсації 4 млн грн.

Через півгодини тут мав пройти пасажирський дизель

Для ліквідації наслідків аварії пригнали 28 самоскидів, 5 бульдозерів, 6 екскаваторів, трейлери, автокрани. Для підвозу щебеню з Рокосовського кар"єру виділено вантажний потяг. На місці працюють 200 залізничників. На допомогу їм прислали своїх рятувальників і сусіди-угорці.

— Бригади на річці насипають дамбу — щоб відвести воду від залізобетонної опори та облаштувати до неї під"їзд, — каже сільський голова Шародій. — Поруч бульдозери риють нове русло.

Після відводу води за допомогою встановлення тимчасових підпірних паль міст вирівняють. Пізніше приступлять до укріплення деформованої опори. Коли рух поїздів через міст буде відновлено — не відомо нікому. Все залежить від швидкості і якості виконаних робіт.

Через цей міст здійснюється залізничне сполучення Міжгірського, Хустського, Виноградівського, Рухівського і Тячівського районів із найважливішими містами Закарпаття — Ужгородом, Чопом, Мукачевим. Цією ж гілкою пасажири та вантажі доставлялися на Прикарпаття. Зокрема, нею курсували пасажирські потяги Львів—Солотвино, Солотвино—Батєво.

З Королевого поїзди також ішли за кордон — до румунського міста Сату-Маре чи до Берегового й далі на Угорщину.

Міст пенсійного віку

Міст через Тису біля села Веряця входить до Львівської залізниці. Його було збудовано в 1946 році — на місці старого мосту часів Австро-Угорщини. Від початку побудови новий міст жодного разу капітально не ремонтували.

Працюють цілодобово

Остаточно загальну вартість робіт з ремонту мосту оцінено в 21,6 млн грн.
— Мова йде не тільки про збитки залізниці. Без сполучення залишаються близько 150 населених пунктів у чотирьох районах Закарпатської області, — каже "ГПУ" головний інженер колійного господарства "Укрзалізниці" Василь Яковлєв. — На об"єкті необхідно збудувати нову опору мосту, врегулювати русло Тиси в зоні мостового переходу. Залізничники нині працюють цілодобово.

Аварії на залізниці

2005 р. Біля села Мацошин (Львівщина) зійшли з колії чотири пасажирські вагони приміського дизельпоїзда Рава-Руська–Львів із 35 пасажирами. До лікарні госпіталізували двох дітей із діагнозом "стресова нервова реакція".
2004 р. На перегоні Ожидів—Заболотці (Львівщина) зійшли з колії та загорілися чотири цистерни та шість вантажних вагонів товарного потягу Львів—Лунінець (Білорусь). Пошкоджено 100 м залізничної колії.
1991 р. На станції Яблонка (Львівщина) на великій швидкості зіткнулися два вантажні потяги. Всередині одного розбитого локомотива застрягли машиніст і його помічник. Їх витягли, відрізавши передню частину локомотива. Машиніст загинув.

Зараз ви читаєте новину «Міст через Тису похилився набік». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути