"Рік тому десь перед одинадцятою вечора повертався додому на вулицю Стрийську, поблизу автовокзалу. У темряві підходив до під"їзду, — розповідає 40-річний журналіст Іван Балакун. — Зненацька хтось вискочив, вгатив по голові чимось важким... Далі нічого не пригадаю. Словом, забрали гаманець, диктофон, службове посвідчення. Заявив у міліцію. Ну хіба я бачив тих негідників у темряві?"
Не дивно, що в мороці на вулицях міста легко поламати руки-ноги, натрапити на розбійників, грабіжників, ґвалтівників. Хіба нічний Львів безпечне місто? Вулиці Щурата, Миколайчука, Студинського — суцільна темрява.
У 2004 році міськрада прийняла програму реконструкції зовнішнього освітлення. Запланували капітально відремонтувати та покращити освітлення магістралей міста. На все мали виділити 25 мільйонів гривень. Торік "Львівсвітлу" дали лише 500 тисяч гривень. Цього року — ані копійки.
— Загалом по Львову освітлені 65–67% вулиць у середині кварталів, — каже завідувач сектору управління інженерного господарства міста Степан Яхницький, 53 роки. — Краща ситуація з магістральними шляхами — 87% освітлені. Ця цифра постійно коливається, бо десь, скажімо, перегорів запобіжник — і ціла вулиця без світла. А за справність мережі освітлення безпосередньо відповідають райадміністрації. Вони диктують "Львівсвітлу" де освітлювати, а де ремонтувати. Коли ж їм бракує грошей на це, то в місті темінь.
Реальна ситуація з освітленням виглядає значно гірше. Відомо, що на лампи та металеві дроти полюють шукачі металу або й просто вандали, для яких вивести з ладу мережу — азартна пригода. Між тим один вуличний ліхтар коштує понад 500 грн, лампа до нього — 50. Усього у Львові майже 22 тис. ліхтарів і 600 км мереж.
На погано освітлених ділянках шляху водії не зменшують швидкості і засліплюють пішоходів фарами
— Львів"яни нарікають на брак освітлення, але дехто з них активно цьому сприяє, — зауважує в. о. директора "Львівсвітла" Юрій Потурай, 46 років. — Наші "споживачі" умудряються викрадати цілі кілометри дротів, кабелів. А достатньо вирізати один проліт — 30 метрів — і вулиця залишиться без світла. Ми оперативно реагуємо, відновлюємо мережу, звертаємося до міліції, але далі справа не йде. Ще нікого міліція не покарала, збитки підприємству ніхто не компенсував.
У вечірньому Львові дуже добре освітлена лише центральна частина — туристична візитка міста. Тут вогнів додають і невеликі лампи, встановлені на фасадах будівель історичної ваги. А ще — сотні різнокольорових вивісок, біг-бордів, рекламних тумб. У деяких куточках площі Ринок чи проспекту Свободи вночі можна навіть газету читати. Але щодалі від центру, в так звані спальні райони, то густіший морок.
Від браку освітлення потерпають водії. Недостатнє освітлення доріг — одна з причин ДТП. Торік на шляхах Львівщини у 799 аваріях 132 особи загинуло і 952 зазнали травм, зазначають у Державтоінспекції.
— Через погане освітлення на Сихівському шляхопроводі аварії трапляються найчастіше, — повідомив Роман Лютий, 38 років, начальник відділення організації дорожнього руху ДАІ м. Львова. — До речі, цей шляхопровід досі не здали в експлуатацію. Нещодавно там водій збив жінку.
А ще у Львові є вулиця Винниця (з"єднує Варшавську та Шевченка). Там теж закінчили капітальний ремонт, але на баланс експлуатаційних організацій дорогу не передали. На цій вулиці систематично трапляються ДТП з трагічними наслідками.
— На погано освітлених ділянках шляху водії не зменшують швидкості, засліплюють пішоходів фарами. А ті вибігають просто під колеса авто, — зауважує Світлана Добровольська, 34 роки, керівник прес-центру обласного УДАІ.
Коментарі