Четвер, 24 березня 2011 17:04

"Львівські авіалінії" просять у держави два літаки

Автор: фото: Ігор ХОМИЧ
  Інженер-авіатехнік  “Львівських авіаліній” Валерій Крупанко ремонтує іранський літак Як-42Д . За обслуговування одного судна підприємство заробляє 22 тисячі доларів. Гроші йдуть на зарплату персоналу
Інженер-авіатехнік “Львівських авіаліній” Валерій Крупанко ремонтує іранський літак Як-42Д . За обслуговування одного судна підприємство заробляє 22 тисячі доларів. Гроші йдуть на зарплату персоналу

"Не дай Боже, допустити ліквідацію авіакомпанії. Ми спроможні працювати і заробляти гроші. Я прошу в держави дати нам хоча б два нові літаки і допомогти продати застарілі", — говорить директор "Львівських авіаліній" Валерій Бєлоусов, 54 роки. Це єдина державна авіакомпанія. Зараз не здійснює рейсів через борги і відсутність робочих літаків.

Підприємство розташоване на території аеропорту "Львів", тут авіатехнічна база, парк із 12 старих літаків. Борги тягнуться з 2004 року, відколи "Львівські авіалінії" відокремили від аеропорту. Він забрав 90% об'єктів і майна.

— Ситуація й так була важка, а попереднє керівництво авіаліній ще й вибирало чомусь неприбуткові напрямки на Як-42. Не набирали потрібної кількості пасажирів. Торік у липні директор звільнився. Мені залишив борги по зарплаті, кредитах, перед Пенсійним фондом, усього 62 мільйони гривень. Нам заборонили літати Європою. Півроку не було польотів, а зарплата нараховувалася. "Львівські авіалінії" належать до стратегічних об'єктів, які не можна приватизувати. Із державного бюджету компанію також не фінансують, — розповідає Бєлоусов.

Членів екіпажів скоротили, вони перейшли в інші компанії. Із 247 працівників залишилися 100 інженерів і механіків. Працюють 20 год. на тиждень. Зарплата — 1600–2500 грн. Тим, хто зараз на пенсії, заборгували 900 тис. грн.

Частину грошей погасили за рахунок продажу старого літака Іл-18, якому було за 40 років. Вторгували за нього 1 млн грн.

— Дорожче ніхто не дасть, у нього ще треба вкласти 2,5 мільйона доларів. Новий літак коштує 30 мільйонів гривень. Ще маємо 12 суден, дев'ять із них треба продати. Вони не можуть літати Європою, там високі стандарти. Їх візьмуть у країни Африки.

Старі літаки стоять у ряд на великій площі аеропорту. Фарба на них зблякла, шасі спущені.

— Ілу-76 під час Скнилівської катастрофи розбитий літак відбив ніс. Треба вкласти 6,5 мільйонів доларів. Та він у житті цього не відробить, — директор веде територією аеропорту. — Щоб продати літак, треба пройти складну процедуру через мінтрансзв'язку, Кабмін, Фонд держмайна. Ми у грудні 2009-го подали заявку на продаж, то тільки цього року реалізували Іл. Просимо державу пришвидшити продаж, бо в ці літаки треба ще вкладати, доглядати їх. Проводимо технічне обслуговування суден інших авіакомпаній і за рахунок цього виживаємо. Договори уклали з Іраном, Суданом, Арабськими Еміратами, "Південними авіалініями України". За ремонт одного літака заробляємо 22 тисячі доларів. На місяць обслуговуємо три судна.

Іранський Як-42Д компанії "Авіалінкс-трейдінґ" стоїть посеред площі відчинений. Під крилом шостий день працюють інженери "Львівських авіаліній". Трапом спускається заступник директора іранської компанії 59-річний Борис Мишеловка.

— Ми можемо обслуговуватися в Росії, Еміратах, Донецьку, Дніпропетровську. Але веземо свої літаки на ремонт до Львова, — розповідає. — Бо тут є сертифікований сервіс, люди працюють фахово, швидко. У завірюху, дощ, навіть без обіду. Наше керівництво задоволене якістю, впевнене в безпеці.

Якщо держава надасть "Львівським авіалініям" два судна, уже цього року вони зможуть літати в Європу, Москву, Баку, Стамбул, Тюмень. Зароблятимуть 10–12 млн грн на рік.

Зараз ви читаєте новину «"Львівські авіалінії" просять у держави два літаки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 907
Голосування Скільки часу Олексій Михайличенко протримається на посаді головного тренера київського "Динамо"?
  • 1) до зими
  • 2) до літа
  • 3) два роки
  • 4) повністю відпрацює трирічний контракт
Переглянути
Погода