Другий рік у Львові ремонтують магістральну вулицю Наукову. Для асфальтування підрядна фірма "Балтон-Україна" застосовує нову технологію. Вартість робіт — 4 млн 248 тис. грн.
Асфальт кладе машина фірми "Мерседес", схожа на великий комбайн. Вона має бак із асфальтовою сумішшю, балон для розігрівання, коток. Техніку привезли з-за кордону.
— Це технологія гарячого ресайклінгу, — пояснює Андрій Чернецький, 34 роки, із управління інженерного господарства міськради. — Асфальтову суміш фірма робить на заводі в Пустомитівському районі піді Львовом. А в цій машині асфальт розігрівають і кладуть гарячим. Таким чином досягається якість і надійність дорожнього покриття. Гарантія — 11 років.
Аби зменшити витрати, старий асфальт, який був на Науковій, цією ж машиною знімають, переробляють і знову вкладають на смугу.
На машині працюють кільканадцять людей: у кабіні, біля балона для розігрівання, на дорозі. Серед них — українці, поляки й турки.
— Це одна з найкращих технологій прокладання дороги, яку застосовують у Європі, — запевняє Чернецький. — Так роблять у Польщі, Чехії та Словаччині.
Жителі Наукової нарікають, що від машини страшенно смердить. Дим і пара піднімаються до вікон багатоповерхівок.
— Я спершу подумав, що це щось сильно горить. Під"їжджаю ближче — а то ремонт дороги. Робітники без респіраторів працюють. Дивно, — знизує плечима Ігор Сениця, 34 роки.
Чиновники переконують, що імпортна техніка працює без шкідливих викидів.
— Дорога справді класна, — говорить водій темно-синього "опеля" 29-річний Андрій. — Їдеш і навіть не чуєш під собою асфальту. Більше б таких доріг у місті.
Наприкінці червня 9 млн грн на ремонт вулиць розподілили між районними адміністраціями Львова. Тривають роботи на Шпитальній і Ярослава Мудрого. Цьогоріч розпочнуть їх на вул. Кульпарківській, Стрийській, Княгині Ольги. Останню теж лагодитимуть методом гарячого ресайклінгу. На 2010 рік у мерії запланували реконструкцію вул. Ужгородської.
Коментарі