17-річний львів"янин Дмитро Тацій розробив комп"ютерну гру "GTA Львів". Його версія відрізняється від основної — американської: усі події відбуваються на вулицях реального міста.
За сценарієм хлопця головний герой після досягнення повноліття приїжджає до Львова з села в пошуках заробітку і влаштовується таксистом. Тут і починає кар"єру — проникає у припарковані біля будинків машини і влаштовує ралі вулицями міста. У грі звучать львівські радіостанції, українська реклама, а головний герой розмовляє українською.
— Моя версія мирна — без стрілянини й убивств, — каже розробник. — Вона має просвітницьку функцію — той, хто грає в "GTA Львів", буде орієнтуватися у віртуальному, а отже й реальному Львові.
Фахові дизайнери комп"ютерної графіки називають розробку Тація геніальною.
— Дмитро зумів переробити одну з найпотужніших ігор світу, виконав складну і клопітку роботу, — зазначає 24-річний дизайнер-програміст "3ds-max" Віктор Ольхов. — Він чітко зобразив усі об"єкти вулиць міста. Із власної практики знаю, що особливо складним є моделювання автомобілів. У хлопця їх десятки, до того ж різних марок.
Дмитро Тацій — студент Львівського професійного ліцею комп"ютерних технологій. Живе з батьками та 19-річною сестрою Лілею у дев"ятиповерхівці на вул. Пулюя. Щодня після занять на 5 год. зачиняється у своїй кімнаті й працює над грою.
Хлопець сідає за комп"ютер, вмикає "GTA Львів". На екрані з"являється герой, одягнений у спортивні штани та майку. Він вибігає із супермаркету "Вам" на вул. Науковій і рухається у напрямку Стрийської. Сідає у білу "вісімку" і мчить до Львівського автобусного заводу. Гравцеві видно будинки, рекламні біґборди, дорожні знаки і навіть бордюри. Усе зображене досить реалістично.
— Я кілька тижнів ходив по вулицях із фотоапаратом, наробив купу знімків. По них і моделював об"єкти у тривимірній графіці, — розповідає Тацій. — У першій демоверсії є лише вулиця Наукова. У другій додав Стрийську та перехрестя її з Науковою. На кінець літа планую закінчити повну версію, хочу зобразити у 3D-графіці весь Львів, навіть його центральну історичну частину.
Роботу над проектом Дмитро розпочав торік у червні. У жовтні вийшла перша демоверсія. Потому 20 комп"ютерників із різних міст України зголосилися допомогти йому моделювати автомобілі.
— Я пропонуватиму керівникам фірм, чиї офіси або біґборди потрапили у гру, заплатити за рекламу. Займуся цим через місяць, коли мені виповниться 18 років, — усміхається Тацій.
Щоб мати право записувати й тиражувати диски із грою, Дмитро повинен отримати дозвіл американської фірми "Рокстар", якій належить авторське право на розробку "GTA".
— Я надіслав їм листа, чекаю відповіді, — веде далі студент. — Якщо отримаю дозвіл, я і мої помічники заробимо на нашій розробці чималі кошти.
Він запевняє, що схожих проектів в Україні і за кордоном ще ніхто не робив:
— Знаю, кілька років тому росіяни бралися за розробку "Кримінальної Росії", але призупинили її. Є ще незавершений німецький проект "GTA Берлін".
Навесні хлопець менше часу приділятиме грі — готуватиметься до вступу до "Львівської політехніки".
— Ще зі школи мене до інженерії тягнуло, — говорить він. — Коли вчився у молодших класах, після уроків сідав за стіл і до вечора вирізав з паперу будинки різної форми. Потім клеїв їх на картон. Хвалився батькам, що коли виросту, буду проектувати міста.
Коментарі
4