Дві товсті теки з ксерокопіями текстів і схем, атлас і п'ять книжок додаткової літератури несе в понеділок зранку вчителька географії Львівської середньої школи №3 Любов Ляліна, 60 років. Прямує на урок у 10 клас.
Школа розташована на вул. Бандери. Тут навчаються 266 дітей. 18 із них — 10-класники.
— Зсуваємо парти по дві, ставимо стільці докупи. По чотири у групи сідаємо, — каже до учнів Любов Миколаївна.
Ті хутко сунуть столи. На парти кладуть конспекти, прозорі теки з роздрукованим матеріалом. Підручника не має жоден учень.
— Географію в нашу школу ще не доставили. Через це мусимо різні методи навчання придумувати, — пояснює "ГПУ" вчителька. — Перше думала, що просто читатиму дітям урок, вони конспектуватимуть і так засвоять матеріал. Але це ж географія. Карти в зошиті не законспектуєш. Тому вирішила так. Діти готуватимуть матеріал самостійно, з додаткової бібліотечної літератури та інтернету. На уроці розказуватимуть те, що вивчили. Далі матеріал пояснюю я. Роздаю дітям перекопійовані схеми із методичок і роздрукований матеріал із цифрових носіїв, які нам надали з міністерства. На другому уроці тестую по темі. Ділю дітей у групи, бо так легше підготуватися. Можуть розділити між собою питання.
На понеділок школярі підготували матеріал про міграційні процеси світу. 15-річна Мар'яна Вишневська розповідає про види міграції. Підчитує інформацію з роздрукованих аркушів, товстого зошита.
— Учора цілий вечір в інтернеті сиділа, шукала матеріал. Ще книжку з бібліотеки поксерила, — каже. — У нас тепер шість уроків, до всіх предметів отак готуємося. Пишемо багато. Вклеюємо в зошити різні таблиці, схемки.
На наступний урок з історії України десятикласники переходять у комп'ютерний клас. Тут 10 моніторів, вистачає не для всіх. Діти перед екраном умощуються по двоє. Іще на перерві заходять на міністерську інтернет-сторінку. Вона завантажується 4 хв.
— Зараз на цьому сайті тисячі учнів сидять, — пояснює 15-річний Артем Щербанюк. — Доки комп'ютер висне, нам вчителька розказує тему. Ми конспектуємо, а потім із сайта переписуємо основне. План складаємо, дати виписуємо. Учителька має принтер, дещо видруковує. Удома не всі мають комп'ютери. Тому стараємося максимально тут записати. Читання з екрана втомлює, та й незручно. У підручник у любий момент підглянути можна. Та й проблема зараз у тому, що з багатьох предметів ми вже пройшли ті розділи, що є в інтернеті. Наприклад, із мови, географії, геометрії. Алгебру вчимо за старими підручниками. Там не все є що треба, але деякі теми збігаються.
Після закінчення останнього уроку 10-класники наввипередки поспішають до приймальні кабінету директора. Там під вікном стоїть ксерокс. Копіюють конспекти, підручники, інформацію, що витягли з інтернету. Папір школа купує за свій кошт.
Коментарі