Нову 20-метрову чайку "Спас" у минулі вихідні спустили на воду в кар"єрі села Шкло на Львівщині. Активісти львівського Фонду розвитку екотуризму "Витоки" кілька тижнів випробовуватимуть човен, а потім на автопричепі перевезуть його в Київ, на Дніпро.
Будували "Спас" три роки. Обійшовся він у 200 тис. євро. Фінансами допоміг львівський меценат. Деревину везли з гір Старого Самбора й Радехова. Спеціально шукали по лісах модрину для обшивки і криві дуби для обводів.
— Нас лісники лаяли: та що ви берете найгірше? Ми такі дуби на дрова пиляємо, — розповідає керівник проекту "Козацька Атлантика" 34-річний Роман Рось. — А ми їм у відповідь: козаки ліпше знають.
На чайці є традиційні весла, але основне джерело швидкості — вітрила. Капітан човна 38-річний МиронГуменецький каже, що при попутному вітрі "Спас" розженеться до 18 км за годину. Для заходів у порти є двигун — його встановлення вимагає міжнародне морське право.
— Ми дещо вдосконалили проект класичної козацької чайки, — розповідає член екіпажу "Спаса", еколог МиронКолодко, 57 років. — Наприклад, зробили палубу, під нею камбуз і приміщення для команди. Козаки палуб не будували — вони йшли Дніпром улітку всього три дні, тож спали просто неба. А на океані треба буде дах над головою.
На День Військово-морського флоту (1 серпня) "Спас" пропливе біля берегів Одеси. А там капітан і 13 членів екіпажу чекатимуть вересневих вітрів, аби з Чорного моря вийти у Середземне. До травня "Спас" має дійти до Нью-Йорка, а звідти — каналами у Чикаго.













Коментарі