Як покращити транспортне сполучення у Львові, розповідає завідувач кафедри транспортні технології університету "Львівська політехніка" Євген Форнальчик, 66 років.
— Львів не пристосований для великої кількості транспорту. У нас горбистий рельєф, вузенькі вулиці, власники авто паркуються де попало. Автобусів, тролейбусів і трамваїв мало для комфортного перевезення. Але більше пустити немає можливості, бо місто перетвориться на суцільний затор. Потрібно впроваджувати альтернативні види транспорту. На це потрібні великі гроші.
Метро. Наприкінці 1980-х у Львові планували зводити підземний трамвай. Встигли зробити надземну частину колії на вулиці Княгині Ольги. Біля трамвайного депо він мав опускатися під землю, виходити на поверхню біля вулиці Личаківської. Планували ще дві лінії. Але дослідження ґрунтів показали, що підземку в нашому місті зробити нереально. Коли почали копати перший тунель на вулиці Коперніка, мало не завалився палац Потоцьких. Єдиний варіант — рити дуже глибоко. Таке метро обійдеться вдвічі дорожче.
Монорейка. Такий проект годиться для міст, розташованих на рівнині. У Львові значні перепади висот, тому це нереально.
Нові трамвайні маршрути. Трамвай №4 на Сихів полегшить сполучення з цим мікрорайоном. Колія туди запланована ще при проектуванні району, посередині проспекту Червоної Калини є широка смуга. Туди ж можна продовжити третій маршрут від вулиці Княгині Ольги через автовокзал. Сьомий маршрут міг би пролягати до Рясного-2. Там багато промислових об'єктів, попит на такий транспорт би був. А от "двійку" до Тракту Глинянського не продовжиш. Там дуже круті спуски, які подолають лише автобуси.
Міська електричка. Залізничні колії у Львові прокладені так, що не проходять через важливі об'єкти. Кілька років тому був хороший варіант — рейковий автобус із Сихова на Підзамче. Але люди ним майже не користувалися, довелося через півроку закрити.
Обмеження руху приватного автотранспорту. У деяких містах Англії, Німеччини, Угорщини є така практика: власники автомобілів, які мають парні номери, виїжджають на вулиці тільки в парні числа. Так само з непарними. Тоді в місті менше автомобілів, а отже, і меншає заторів. Автобуси зможуть їздити за графіком. Для Львова це оптимальний варіант, хоча втілити його з нашим менталітетом було би важко.
Коментарі
2