Проект Nord Stream зіткнувся з новими складнощами. Нові правила регулювання газової інфраструктури в Німеччині можуть призвести до затримки будівництва газопроводу, пише газета "Ведомости".
Цю проблему керівник російської газової монополії Олексій Міллер обговорив вчора з предправління Gasunie (володіє 9%, ще по 20% належить німецьким Wintershall і E. On) Марселом Крамером.
Представник "Газпрому" уточнює, що йдеться про рішення німецької влади про обмеження рентабельності операторів газових трубопроводів на рівні 5%, що набуло чинності нещодавно. Безпосередньо це рішення Nord Stream не торкнеться. Але під його дії підпадуть партнери, що хочуть побудувати газопроводи в Німеччині для подальшого транспортування російського газу.
Це обмеження може понизити для них привабливість подібних проектів. Про це ж раніше говорив і предправління Wintershall РайнірСвітсерлоот: "Якщо взяти до уваги, що це інвестиції колосального розміру, що вони довгострокові і зв"язані з ризиком, то такий рівень прибутковості є неналежним".
Вимоги по рентабельності продиктовані інтересами споживачів, а не виробників, пояснює директор East European Gas Analysis Михайло Корчемкін. Рентабельність в 5% він вважає достатньою: "Газпром" же не закриває трейдингову "дочку" Gazprom Marketing and Trading у Великій Британії, рентабельність якої складає всього 1%".
Німеччина міняє законодавство відповідно до вимог третього енергетичного пакету, схваленого навесні Європарламентом, пояснює аналітик "Трійки діалог" Валерій Нестеров. Цей документ направлений на лібералізацію енергетичного ринку Європи. Зокрема, передбачається, що виробники газу не повинні володіти газотранспортними мережами, а до труби, у свою чергу, повинен бути забезпечений вільний доступ сторонніх виробників.
"Газпром" і його партнери сподівалися, що Nord Stream під дію нових правил не підпаде", - говорить Нестеров, додаючи, що для "Газпрому" некритично, якщо, наприклад, до 10% газу поставлятиметься незалежними постачальниками. "Але це понизить маневреність "Газпрому" при постачаннях газу до Європи, а поява цієї маневреності - одна з основних цілей будівництва труби", - визнає аналітик.
Коментарі