У 1990-ті з падінням СРСР масово відкривали ліцеї, гімназії. Оскільки зникла нормативна база і з'явився певний ресурс свободи. Таку думку у новому номері журналу "Країна" висловив заслужений учитель України Віктор Громовий.
"Якби я робив гімназію не 1991-го, а 2011-го, то зазнав би фіаско. Зараз усе заболочено, законсервовано. Є інформаційна надлишковість: школа щодня отримує стоси паперів. Завучам і директорам ніколи на дітей глянути – готують відписки", - зауважив він.
Громовий наголосив, що є й функціональна надлишковість.
"Наприклад, директор сільської школи у Рівненській області свого часу отримав цидулку з вимогою порахувати солов'їв. Екологічна служба вирішила підрахувати солов'їв у області. А хто може безкоштовно це зробити? Директор школи. От і прислали таку вказівку. Ясно, що солов'їв він не рахував – написав якусь цифру зі стелі. Довідник "Стелі" зазвичай і використовують, щоб упоратися з потоком безглуздих завдань", - зазначив заслужений учитель.
"А в Кривому Розі директора школи змусили відстежувати, як учителі платять за комунальні послуги. Це взагалі порушення прав людини", - підкреслив він.
Віктор Громовий вважає, що кількість функцій, що покладають на школу, не відповідає ані здоровому глузду, ні засадам менеджменту: "Інколи приходять взаємовиключні вказівки. Я недовгий час був начальником управління освіти. Зрозумів, що жодна освітянська контора не має ані матеріальних, ані інтелектуальних, ані організаційних ресурсів, щоб допомогти школам стати кращими".
Чого має навчати сучасна школа Віктор Громовий розповідає у новому номері журналу "Країна" № 38 (91) за 7 жовтня 2011 року.
Журнал можна купити у точках продажу преси за ціною 9 гривень.
Передплату на журнал "Країна" можна оформити у будь-якому поштовому відділенні України. Передплатний індекс - 37278. Вартість передплати на місяць — 28 грн.
Коментарі