понеділок, 06 листопада 2023 06:40

Водили екскурсії, катали можновладців: як у Києві відкривали метро
14

6 листопада відкрили червону гілку Київського метрополітену
Фото: facebook/Олександр Густєлєв
6 листопада відкрили червону гілку Київського метрополітену
6 листопада відкрили червону гілку Київського метрополітену
6 листопада відкрили червону гілку Київського метрополітену
6 листопада відкрили червону гілку Київського метрополітену

6 листопада 1960 року відкрили першу гілку метрополітену завдовжки 5,2 км – станції Вокзальну, Університет, Хрещатик, Арсенальну та Дніпро. Київський метрополітен став 3-м у СРСР після московського і ленінградського.

Тунель планували протягти від пристані на Дніпрі до залізничного вокзалу через Поштову і Бессарабську площі, але тодішні депутати міської Управи відхилили проєкт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іменини метро: одна зі станцій підготувала сюрприз

Влітку 1949 року заклали перші шахти метрополітену. Найскладнішою в будівництві виявилася станція Арсенальна - вона найглибша. Її проміжний вестибюль зводили кесонним методом – величезний залізобетонний стакан вагою 3,5 тис. т, споруджений на поверхні, спускали на 50 м углиб. Щодоби конструкція під власною вагою опускалася на 1 м. Такий досвід будівництва метрополітену став першим у світі.

Відкрили столичний метрополітен урочистим мітингом на станції Хрещатик. Тоді ж тунелем рушив перший потяг із пасажирами, його вів машиніст Іван Виноградов.

Уперше за всю історію України її керівництво "зникло" з поверхні землі. Із вождями завітали до підземного міста керівники Києва, Академії наук, творчих спілок, вищих навчальних закладів, а також передовики виробництва, журналісти й метробудівці.

Протягом наступного тижня метрополітен функціонував у екскурсійному режимі. Туди пускали лише групи від підприємств або навчальних закладів за попередньо затвердженими списками. Огляд підземки й катання у тривагонному потязі були безкоштовні.

Більшість екскурсантів спускалися під землю вперше. Внизу дехто, побачивши, що ескалатор не зупинятиметься, зістрибували з нього.

Сьогодні київський метрополітен – це 3 лінії загальною довжиною майже 70 км та 52 станції. Експлуатує систему комунальне підприємство "Київський метрополітен", створене 1990 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Стало відомо, уздовж якої вулиці побудують метро на Троєщину

На підприємстві трудяться майже 8 тис. працівників, діють адміністрація, 13 служб, вагоноремонтний завод та інші підрозділи.

4 станції першої черги будівництва - Вокзальна, Університет, Хрещатик і Арсенальна - визнані пам'ятками архітектури місцевого значення. Станції Дніпро, Либідська та Золоті Ворота мають статус "щойно виявлений об'єкт культурної спадщини".

Зараз триває будівництво 2 станцій метрополітену на Виноградар – Мостицької та Проспекту Правди.

У столичному метро запустили кампанію "Абетка українського наїву". У вагонах з'явилися плакати з інформацією про видатні роботи цього напрямку українського мистецтва.

Зараз ви читаєте новину «Водили екскурсії, катали можновладців: як у Києві відкривали метро». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути