Після тривалої перерви Харківське авіапідприємство відновлює виробництво надлегких літаків ХАЗ-30.
Ці машини призначені для навчання пілотування, повідомляють у Департаменті зовнішньо-економічної діяльності Харківської ОДА.
"Їх позиціонують, як надійні, безпечні і прості в управлінні. Навіть посадка із зупиненим двигуном не викликає труднощів та істотно не відрізняється від штатного режиму. Тому вони прекрасно підходять для усіх, хто тільки починає своє авіаційне життя і прагне навчитися кермувати літальним апаратом, каже директор департаменту Руслан Бойко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Укроборонпромі обіцяють нову програму розвитку Антонова
Літаки вже використовує для навчальних польотів своїх курсантів Харківський університет повітряних сил ім. І. Кожедуба. Тут експлуатується 4 літальних апарати.
"Відбулося уже п'ять випусків курсантів, які успішно пройшли льотну програму на ХАЗ-30 і ніяких проблем не виникало. Літак набагато простіший в управлінні і в обслуговуванні, надійніший - він не зривається в "штопор", навіть увігнати дуже важко. Для навчання це чудово", - розповідає керівних льотно-випробувального комплексу ХДАВП Віктор Нечипас.
ХАЗ-30 повністю відповідає вимогам Норм льотної придатності EASA CS-VLA для дуже легких літаків і має Сертифікат типу № ТЛ 0060. Згідно сертифікату він може літати при температурі повітря +35ºС. Можливість установки додаткового спеціального обладнання дозволяє використовувати ХАЗ-30 для різноманітних авіаробіт.
"Машина має кілька модифікацій. Її легко можна перелаштувати у патрульну чи аграрну, а завдяки тому, що вона двомісна – в екскурсійну, туристичну чи тренувальну", - додає Руслан Бойко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літаки, танки, артилерія - Укроборонпром відзвітував за 2017 рік
В Одесі на авіаційному заводі запустили серійний випуск літаків Y1 "Дельфін". Уже виготовили три крилаті "Дельфіна". В інших цехах на різних стадіях складання агрегатів знаходиться ще трійка машин. Перші польоти літака відбулись у 2010 році. Це надлегкий чотиримісний одномоторний літак. Машина, призначена тільки для відпрацювання початкових навичок пілотування.
Коментарі