Авіаційний науково-технічний комплекс ім. Антонова (АНТК) приступив до розробки проекту транспортного Ан-178.
Він стане модифікацією популярного Ан-158 і повинен замінити парк Ан-26 і Ан-32, що активно використовуються ВПС Росії, країн Близького Сходу та Африки, уточнив президент компанії "Мотор Cіч" В"ячеслав Богуслаєв, чиє підприємство буде проектувати і двигун для цього літака.
Вантажопідйомність нового літака складе 15-20 т. На підготовку проекту, виробництво дослідного зразка і його випробування піде близько двох років.
"Вже зараз починають списувати вантажні літаки "Антонова" - Ан-26 і Ан-32. Через два роки цей процес досягне піку, і на зміну застарілим моделям ми запропонуємо Ан-178", - говорить голова "Мотор Січ".
Основними ринками збуту нового літака стане Росія, країни Близького Сходу та Африки, очікує аналітик компанії "Інфом" В"ячеслав Коновалов.
"Ми могли б претендувати також на ринки країн Євросоюзу, у тому числі на замовлення для НАТО. Але в АНТК немає необхідних європейських ліцензій, і попередні спроби їх отримати не увінчалися успіхом", - відзначає він.
Для запуску проекту вартістю близько 150 млн дол. не виявилося коштів, і не виключено, що його фінансуванням займеться Росія, відзначають учасники проекту.
"На те, щоб запустити Ан-178, потрібно близько 150 млн дол. Такі кошти в нашому бюджеті не передбачені, і знайти їх в Україні через фінансову кризу найближчим часом неможливо", - упевнений Богуслаєв. Він не виключає, що гроші виділила Російському "Об"єднана авіабудівна корпорація" (ОАК).
Досі спільне українсько-російське виробництво літаків у Росії оцінювалося високо. В кінці минулого року авіасалоні МАКС-2009 російські авіаперевізники підписали угоду на покупку близько 60 машин Ан-148.
А керівництво компанії "Сухий" визнало, що, незважаючи на інвестиції майже 2 млрд дол., серійне виробництво конкуруючого літака SSJ 100, яке повинне було початися в середині 2009 року, так і не розпочато.
"У цих умовах є всі шанси домовитися про фінансування Ан-178 з боку Росії. Тим більше, що проект може окупитися вже через два роки після початку серійного виробництва літака", - говорить директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава.
Коментарі