




Три десятки унікальних ікон XV-XVIІ століть з колекції російського Музею імені Андрія Рубльова демонструються в Україні вперше. Побачити експозицію можна у Будинку митрополита на території Софії Київської.
Представлені ікони — це твори іконописців Російської Півночі та Поволжя. Тут зібрані роботи з Ярославської та Ростовської областей, Твері, Пскова, Новгорода, Вологодських земель.
"Ми хотіли показати широкий зріз: це і столиця, і колишня столиця культурного життя Росії — Новгород. Це лише невелика частина нашої колекції. Ми привезли те, що ми хотіли, те, що входить до нашої постійної колекції", - розповідає Геннадій Попов, керівник Музею імені Андрія Рубльова. Саме цей музей привіз до Києва ікони, які до цього жодного разу не виставлялися в Україні."
На виставці можна побачити такі ікони, як "Царські врата", "Преподобний Зосіма і Саватій Соловецький", "Вхід Господній у Єрусалим", "Цар Царів", "Богоявлення", "Спас в силах", "Богоматір Володимирська" та інші. Деякі ікони детально розповідають про життя святих.
"Рік 1025-ліття Хрещення Русі завершується проведенням у Софії Київській без усякого сумніву унікальною виставкою. Спілкування з цими іконами сприяє очищенню та збагаченню душі", - сказав під час відкриття виставки Уповноважений посол Російської Федерації в Україні Михайло Зурабов.
За словами Геннадія Попова, технологія створення ікон — особлива, адже цей процес завжди потребував багато часу, уважності та душевної рівноваги:
"Особливості створення ікон напряму залежали від рівня достатку художника. Деякі кольори фарб були дуже дорогими, адже цінилися більше за інші й їх було важко знайти. У якості клейкої маси-сполучника для фарб використовувалися смоли фруктових дерев: яблуні, вишні, сливи, додавався яєчний жовток. Дуже цінувалася, як ми бачимо, позолота."
Виставка триватиме до березня 2014 року.
Коментарі