Кримські дайвери мають намір звернутися до командування Чорноморського флоту Російської Федерації з проханням віддати під затоплення списані кораблі ЧФ.
Про це журналістам в рамках прес-туру "Туристично-оздоровчий потенціал Ялти" повідомив глава організації "Аквасфера", депутат Ялтинської міськради Ігор Зорін.
Зорін пояснив, що затоплені кораблі виконуватимуть роль штучних рифів - будуть підтримувати екологічний баланс і нівелювати наслідки тралового лову риби в Ялтинській затоці.
"Акваторія Ялтинської затоки від Аюдага до Ласточкіного гнізда займає близько 20 кілометрів. Для створення штучних рифів знадобляться п'ять-шість великих об'єктів - наприклад, кораблів завдовжки 50-60 метрів", - відзначив він.
Дайвери сподіваються, що Чорноморський флот РФ, враховуючи "відносини, що потеплішали, між країнами", зможе віддати їм декілька старих суден.
"Можливо, є якісь старі списані кораблі, які збиралися відправити на металобрухт. ... Нам потрібно отримати три-чотири кораблі. Але якщо хоч один дадуть - і те величезне буде спасибі", - сказав Зорін, додавши, що в Туреччині теж практикується затоплення кораблів.
За його словами, як правило, це простіше і дешевше, ніж різати судна на металобрухт.
Відповідаючи на уточнююче питання журналістів, чи збираються дайвери звертатись з аналогічним проханням до українського флоту, Зорін підкреслив: "На жаль, у українського флоту так мало кораблів, що там особливо нічого топити".
За словами Зоріна, судна затоплюватимуться в Ялтинській затоці на глибині від 20 до 40 метрів і не перешкодять судноплавству. За словами депутата, перед затопленням кораблі очистять від паливно-мастильних матеріалів й інших забруднюючих речовин. При цьому він визнав, що стандартів такого очищення немає ані в Україні, ані в Росії - "тільки в Канаді, там вони цим займаються".
Паралельно дайвери планують створювати штучні рифи з бетону і будівельного сміття. Проте це напрям, за попередніми підрахунками, обійдеться дорожче: бетонні куби "два на два метри" коштуватимуть близько двох тисяч гривень кожен, а "зробити їх треба як мінімум п'ятсот, та ще й покласти на дно".
Програму створення рифів в Ялтинській затоці підтримала місцева влада. Як тільки вона пройде експертизу в Інституті біології південних морів і буде затверджена сесією Ялтинської міськради, її передадуть на узгодження в профільні міністерства.
"Дуже б хотілося щось перше затопити до наступного сезону і надати цьому широкого розголосу", - підсумував Зорін.
Нагадаємо, на початку квітня поточного року, ще до підписання харківських угод по ЧФ РФ, в пресі з'явилася інформація про заплановане скорочення облікового складу Чорноморського флоту. Тоді говорили про намір списати великий протичовновий корабель "Очаков" (введений в дію в 1973 році) і дизельний підводний човен Б-380 "Святий князь Георгій" (у 1982 році). Зараз до складу Чорноморського флоту Російської Федерації входять 35 кораблів і 11,5 тисяч військовослужбовців.
Коментарі