Сьогодні з платформи №1 Центрального залізничного вокзалу Києва о 13:56 у свою першу оглядову екскурсію по "Київському кільцю залізниці" рушив потяг з ретро-паровозом.
Вже за півгодини до відправлення близько півсотні людей оточили чорний локомотив, збудований в 1953 році на Ворошиловоградському паровозобудівному заводі. Дехто фотографував здаля, а дехто навіть наважувався залізти на нього, щоб попозувати перед камерою.
Управляв паровозом машиніст Іван Приходько. До кабіни, де він працює, ведуть невеликої ширини круті сходи. На робочому місці - чутно гучний скрегіт і шипіння. Крім того, дуже спекотно: оптика на фотоапараті кореспондента Gazeta.ua запітніла менш ніж за 30 секунд.
"Працюю на паровозах з 1984 року. Мистецтво - не мистецтво, але що тяжка праця - це точно, зокрема через те, що дуже багато ручної роботи. Хочу наголосити, що це не тільки моя робота, але і мого помічника. Специфіка праці така, що, ні я без нього не можу, ні він без мене. На електровозі можна одному справлятися - кнопку натиснув і поїхав. У паровозі все набагато складніше", - розповів Приходько.
За його словами, спочатку три місяці вчився на помічника машиніста.
"Потім десь біля року ще навчався у технічній школі машиністів. А там - практика. Отримати посвідчення машиніста ще не значить ним бути. Тож спочатку працював все ж помічником машиніста", - сказав Приходько.
Машиніст зауважив, що паровози досить часто використовували на залізниці навіть після розпаду Радянського Союзу.
"Тоді потрібен був такий відносно дешевий в експлуатації вид залізничного транспорту. Паровози часто працювали для обслуговування силікатних заводів та деяких інших фабрик", - розповів Приходько.
Потяг рушив плавно: різниці із сучасними майже не було відчутно. Його максимальна швидкість - 80 км/год, проте під час екскурсії розганявся щонайбільше до 50 км/год. Хід у нього також був досить плавний, ходити вагонами можна, не тримаючись за поручні. У потягу три вагони: два пасажирські на 52 і 64 місця, перероблені з плацкартних, і вагон-ресторан, який раніше обслуговував поїзд №2 Київ-Москва.
Як розповів головний інженер пасажирської служби Південно-Західної залізниці Олесандр Ясинецький, паровоз можна вважати зіркою кінематографу.
"Цей локомотив неодноразово використовували для зйомок історичних кінострічок, зокрема фільму "Щорс" та телевізійного серіалу "СМЕРШ", - сказав він.
Розповідаючи про причини відкриття екскурсії, Ясинецький зазначив:
"Минулого року у нас на Центральному вокзалі відкрився музей рухомого складу. Він досить популярний: люди особливо цікавляться старими вагонами і локомотивами. Це одна з причин, чому вирішили запровадити такий екскурсійний маршрут. До того ж зараз проводиться Євро-2012, можливо, це зацікавить іноземців".
За його словами, витрати на утримання паровозу невеликі.
"Паровоз закінчив активно працювати у 1967 році. Постійно підтримується в робочому стані, а найбільше технічне втручання полягало в тому, що він працював на вугіллі, а тепер на мазуті", - уточнив головний інженер.
Найближчі плани залізничників - проводити екскурсії на ретро-паровозі упродовж Євро-2012.
"А далі подивимося: якщо буде популярним, то продовжимо. Перший рейс експериментальний, але досить успішний: вагони заповнені на 80%", - розповів Ясинецький.
Коментарі
16