четвер, 31 серпня 2006 13:31

Фахівці назвали причини катастрофи Ту-154 під Донецьком

 

Технічна комісія Міждержавного авіаційного комітету (МАК) з розслідування катастрофи літака Ту-154М, закінчила попередню розшифровку бортових самописців лайнера. Експерти відновили картину катастрофи літака і подій, що передували їй, і вибрали з версій причин трагедії, що раніше висувалися, основну, пише газета "Время новостей".

За цими даними, аварія, швидше за все, стала наслідком поєднання двох основних чинників: бездіяльності екіпажу в певній ситуації і складних метеоумов. Крім того, достовірно встановлено, що відмов техніки лайнера, що розбився, не було.

На підставі цих висновків, комісія вже направила авіаційним адміністраціям Росії, України та інших держав Співдружності рекомендації для проведення оперативних профілактичних заходів щодо підвищення безпеки польотів.

Згідно з розшифровкою переговорів пілота з диспетчером, ТУ-154 запросив дозвіл на підйом на "390-й ешелон" - це приблизно 11900 метрів. Командир, як вважають експерти, вирішив обійти грозовий фронт зверху. Це найнезрозуміліший момент у всій історії, оскільки ні по маневру, ні по курсу, ні по висоті екіпаж Ту-154 не був обмежений, тому що в районі у цей момент інших літаків не було.

На думку фахівців катастрофа почалася, коли літак перевищив заданий йому диспетчером ешелон. Замість висоти 11900 метрів Ту-154 піднявся на 12100, саме на цій висоті незадовго до трагедії засік його радар Ростовського центру управління повітряним рухом.

Припускається, що це призвело (особливо за наявності турбулентності) до різкого падіння підйомної сили крила. Проте, якщо швидкість лайнера при цьому ще досить велика, може настати так званий "підхват"- різке збільшення підйомної сили крила. В результаті літак ще більше "задирає" ніс і фактично "сідає на хвіст".

- Але навіть у цей момент, - розповідає джерело газети, - ще можна було дати штурвал від себе і спробувати піти вниз, в грозу.

За визнанням експертів, насправді грозовий фронт, який намагався обійти Ту-154, був не настільки сильним, щоб загрожувати загибеллю літаку. Але самописці не зафіксували спроб екіпажу направити Ту-154 вниз, штурвал пілоти тримали рівно. В результаті літак піднявся на висоту 12 100 метрів, де знаходився лише хвилину. За цей час літак остаточно втратив швидкість, і почав падати - ковзаючи з крила на крило, з креном на хвостову частину. Саме такий рух літака і позначається терміном "плоский штопор". Приблизно так падає з дерева осінній лист, пише газета.

З попередніх результатів розшифровки "чорних ящиків", за словами офіційного представника МАК, остаточного висновку про причину катастрофи робити не можна.

Катастрофа літака Ту-154 авіакомпанії "Пулково", виконуючого рейс Анапа - Санкт-Петербург, сталася у вівторок, 22 серпня, в 45 км на північ від Донецька. На борту літака знаходилися 160 пасажирів, зокрема 45 дітей і підлітків, і 10 членів екіпажу. Всі вони загинули, повідомляє УНІАН.

Зараз ви читаєте новину «Фахівці назвали причини катастрофи Ту-154 під Донецьком». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути