ДАІ контролюватиме справність машин прямо на дорогах. Про це заявив віце-президент Міжнародної федерації захисту прав водіїв Вадим Карнаухов.
"Державтоінспекція буде контролювати справність машин прямо на дорогах. З цією метою ДАІ вже почала закупівлю пересувних станцій діагностики автомобілів. Одна така станція коштує 90 тисяч євро. На них уже витрачено понад 18 мільйонів гривень. Завдяки пересувним станціям можна буде перевіряти рівень викидів вихлопних газів, ходову частину машини, кермове керування, гальмівну систему, налаштування фар, світлопроникність вікон тощо", - повідомив правозахисник.
За його словами, якщо якийсь із вузлів засобу пересування не відповідає нормі, то на водія накладають штраф від 340 до 425 гривень. Крім того, Карнаухов вбачає в цьому нововведені деякі негативні моменти.
"Якщо це буде робитися з ціллю наведення порядку на дорозі, то з цим ще можна було б якось змиритися. Але більшість експертів так не думають. Та й варто згадати слова міністра внутрішніх справ Анатолія Могильова після того, як відмінили техогляд. Він сказав, що Міністерство втратить через це понад 500 мільйонів гривень. Тепер за рахунок пересувних діагностичних станцій вирішили ці витрати надолужити. Це спосіб Міністерства внутрішніх справ заробити будь-яким шляхом ще більше коштів, ніж надходило від техогляду", розповів віце-президент федерації.
Він нагадав, що якщо раніше водії проходили техогляд, то до них ніхто не чиплявся на дорозі.
"Даішники бачили, що на склі висить талон про проходження державного технічного огляду й навіть не дивилися на стан автомобіля. А тепер вони звертатимуть увагу на кожен автомобіль з метою як не виписати штраф, то взяти хабар, прикриваючись тим, що ніби то даний автомобіль аварійно небезпечний. Тепер перевірки автомобілів наберуть обертів. А причепитися, як відомо, можна до всього, особливо у наших умовах", - зазначив Карнаухов.
Не виключено, що будуть мати проблеми і власники нових автомобілів
"Навіть у будь-якого нового автомобіля будуть проблеми із налаштуванням фар. У нас в Україні дороги такі, що через посилену вібрацію всі налаштування вже через місяць після купівлі збиваються. З ходовою частиною та ж ситуація — 3-5-річним автомобілям потрібно частіше робити розвал-сходження. Кожна третя машина не пройде випробування на даішників. Та й для проведення діагностики автомобілів потрібні крім станцій ще рівні поверхні для їхньої установки та певні знання операторів. Не виключено, що цими факторами не будуть нехтувати", - вважає правозахисник.
За його словами, даішники, побачивши, що в автомобілі не світить одна фара чи, скажімо, встановлені затемнені вікна зупинятимуть її і перевірятимуть.
"Сильний звук двигуна теж може бути приводом перевірити випускну систему машини, писк гальм — гальмівну. Думаю, ДАІ виписуватиме багато штрафів, а також налагодить нове надходження коштів і таким чином отримає ще більший зиск, ніж від техогляду", - резюмував Карнаухов.
Коментарі
12