Всесвітній день грандіозних знижок "чорна п'ятниця" цього року пройде 23 листопада.
Згідно з дослідженнями платформи Black Friday, в Україні про традиції Black Friday чули 88% українців, хоча вітчизняні магазини почали масово підтримувати подія тільки з 2014 року. При цьому наші співвітчизники нарівні з жителями західних країн готові взяти участь в активному шопінгу — за покупками в цей день відправляться 30,09% українців. У 2017 році цифра склала 18,58, йдеться на black-friday.global.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як заощадити при купівлі авто
Більшість покупців (68,62%) виявилися досить заповзятливими і вирішили здійснювати покупки в онлайн і офлайн режимах. На пошуки вигідних пропозицій в інтернет відправиться 17,65% опитаних. 13,73% вирішило віддати перевагу традиційним торговим центрам.
Українські мисливці за знижками планують витратити під час "чорної п'ятниці" в середньому 2975 грн ($113). Це менше, ніж поляки і білоруси ($175 і $150 відповідно), але більше, ніж турки і казахи ($97 і $64)".
При цьому, за даними Black Friday Global, в топі світових продажів: одяг, електроніка, взуття та косметика. Результати дослідження підтверджують і українські ритейлери.
"З досвіду розпродажів минулих років на Prom.ua, Bigl.ua в середньому нові покупці купують в "чорну п'ятницю" в 2-3 рази більше товарів, ніж у звичайну . При цьому і витрачають вони значно значно більше-середній чек виростає в середньому в 1,5 - 2 рази. Традиційно найбільше купують в цей час ті ж товари, що по всьому світу: одяг, взуття, косметику, дитячі товари, техніку і електроніку. Максимальні знижки завжди на одяг, взуття та аксесуари-до 80%. Менш щедрі акційні пропозиції продавці роблять на техніку та електроніку. В середньому ціну знижують на 15-20%. Більш істотні знижки на популярні товари в цьому сегменті — велика рідкість", — каже керівник прес-служби Prom.ua Юлія Новаченко.
Нерідкість, коли під час "чорної п'ятниці", магазини обманюють покупців на акціях. Найбільш популярні виверти магазинів в ТРЦ: завищити ціни, щоб потім зробити "знижку", прибрати з залу речі ходових моделей або розмірів, анонсувати величезну знижку в магазині і поставити її на мінімальну кількість товару. У мережі схем обману ще більше.
"Незалежно від того, акційний товар чи ні, завжди потрібно дотримуватися чотирьох головних правил. Перше — адекватно оцінюйте вартість товару. Невиправдано велика знижка на дорогий товар повинна викликати сумніви. Друге-звертайте увагу на рейтинг продавця та відгуки покупців. При можливості вибирайте варіант доставки кур'єром з оплатою після або доставку на поштове відділення і післяплата", — говорить Новаченко.
Black Friday в Україну прийшов із США, де він проходить, починаючи ще з 19 століття. Традиційно – це п'ятниця після Дня подяки – державного свята в США, котре відзначається в четвертий четвер листопада.
Чорна п'ятниця відкриває різдвяний сезон розпродажів. Знижки в магазинах можуть досягати 90%, він характеризується великими чергами. У цей день магазини відкриваються дуже рано – близько 5 ранку – і працюють допізна, а багато американців беруть на роботі відгул.
Коментарі