Тунель повинен пройти під районом, де проходить сучасний кордон між Перу та Чилі. Вихід з тунелю приведе до штучного острова, який належатиме Болівії, і де країна зможе побудувати свій власний морський порт.
"Ідея, на перший погляд, здається божевільною, проте вона цілком може бути реалізована", - заявив виданню представник групи чилійських архітекторів Умберто Ельяш.
130 років тому Болівія зазнала поразки у війні з Чилі й була змушена поступитися їй своєю областю Антофогаста, а разом з нею і виходом до океану. Сьогодні дипвідносини між двома країнами перервані, а Болівія позбавлена можливості вийти на ринки країн Тихого океану зі своїм природним газом й іншими ресурсами.
Тунель може стати одним з найдовших в світі, але Ельяш упевнений, що його будівництво виявиться технічно менш складним, аніж, наприклад, тунелю під Ла-Маншом, що зв"язує Англію і Францію. У болівійського тунелю лише невелика частина проходитиме по морському дну. Хоча і Чилі, і Перу знаходяться в сейсмонебезпечній зоні, архітектор упевнений, що будівництво може бути успішним, і наводить для прикладу Японію, де теж часто стаються землетруси.
Як відзначає газета, в світі вже накопичений досвід з будівництва протяжних тунелів, і необхідна технологія, щоб створити транспортну артерію під чилійсько-перуанським кордоном, існує.
Коментарі