Протягом тижня кияни мали нагоду оцінити переваги та недоліки трамвая австрійської компанії "Сіменс". Виставили його у павільйоні біля універмагу "Україна", що на площі Перемоги, 3. До 2011 року мерія планує замінити такими половину трамвайного парку.
Оцінити австрійські трамваї прийшли багато киян. Представник компанії "Сіменс Мобайл" в Україні Олена Стрільченко, 22 роки, розповіла, що лінії для них треба будувати "з нуля".
— Потрібно будувати нові маршрути й облаштовувати нові станції, — каже жінка. — Перший маршрут можуть прокласти від вулиці Милославської до станції метро Бориспільська. Другий — від Михайлівської Борщагівки — до станції метро Лук"янівська.
Такий трамвай вигідний для Києва, бо має швидкість до 70 км/год, а термін його експлуатації — 30 років. Салони обладнані кондиціонерами, електроніка інформує пасажирів про станції. Та й салон у нього комфортний і зручний, говорить Олена Стрільченко.
— Ну чого ви людям очі замилюєте? Він зовсім не зручний, зверніть увагу на ці шість розташованих по колу сидінь. Прохід між ними надто вузький, взагалі немає поручнів. Давайте всі сядемо, а ви переконаєтесь — пройти між пасажирами не буде як, — каже киянин Микола Савчук, 61 рік.
Кияни займають місця. Між ними намагається протиснутися бабуся із торбиною. Їй заважають пройти ноги пасажирів.
— Завод розмістив так сидіння, бо треба було закрити мотори. Вони розташовані за сидіннями, — веде далі Олена Стрільченко.
— Але в наших трамваях зуміли сховати мотори так, щоб пасажирам було комфортно, хоч трамваї і віджили своє, — каже Станіслав Ковшун, 46 років. — Тут мало місць для сидіння, всього 20. Ті ж, хто стоятиме, не зможуть вхопитися за поручень.
— Цю машину не кидає в різні боки під час руху, — продовжує Олена Стрільченко. — Пасажири можуть впевнено стояти на місці, розмовляти по телефону. Їм не потрібно триматися за поручень.
Оцінивши салон зсередини, кияни уважно вивчили зовнішній вигляд трамвая. Київський пенсіонер, 81-річний Терентій Олексійович, уважно водить зашкарублим пальцем по емблемі, наклеєній у нижньому правому кутку лобового скла. На ній зображено святого Андрія Первозванного — символ Києва. Під святим — чотири літери КМДА, офіційне скорочення київської мерії.
— То це що виходить? Космічна... Машина... — на повному серйозі каже пенсіонер і запинається, підбираючи слова для двох наступних літер — "Д" і "А".
— Да, точно, це — інопланєтяни, — відмахується рукою Микола Савчук.
Наприкінці наступного року комунальне підприємство "Київпастранс" готове зібрати в Дарницькому трамвайному депо п"ять таких машин. А 2009-го — 20–40 трамваїв. Гендиректор "Київпастранса" Микола Ламбуцький підрахував: вартість зібраного в Києві трамвая на 40% дешевша, аніж купленого за кордоном. "Сіменс" розробив для Києва два види такого громадського транспорту — трисекційні трамваї, розраховані на 260 пасажирів, та чотирисекційні — на 320 осіб.
Коментарі
1