Ексклюзиви
Вівторок, 24 квітня 2007 07:02

На Замковій горі людям давали язичницькі імена

Автор: фото: Андрій ШМАТОВ
  Верховний волхв організації ”Родове Вогнище Рідної Православної Віри” Володимир Куровський поливає ритуальне вогнище сурицею — напоєм із молока і меду
Верховний волхв організації ”Родове Вогнище Рідної Православної Віри” Володимир Куровський поливає ритуальне вогнище сурицею — напоєм із молока і меду

У неділю на Замковій горі над Андріївським узвозом люди, які називають себе рідновірами, святкували Красну Гірку — свято богині любові Лелі. Цього дня десять осіб отримали нові імена: наприклад, киянка Ірина стала Святоярою.

Обряд ім"яречення рідновіри проводять у колі діаметром близько 10 м. Доки триває дійство, заходити в нього стороннім не можна. Коло окреслюють маком, тому неозброєним оком меж не видно. 21-річний жрець Святогор Роут слідкує, щоб ніхто випадково не переступив кордону.

Усередині на двоярусному камені горить велике багаття.

— Капище стояло тут тисячу років тому, — каже Роут. — Ось уже рік, як ми його офіційно відновили. Тут місце паломництва рідновірів. Ми збираємося по четвергах і неділях.

Десятеро осіб у звичайному одязі стоять півколом, перед ними бородатий чоловік у довгій білій рясі, вишитій червоними нитками, промовляє обрядові слова. Це верховний волхв рідновірів, Володимир Куровський. Люди повторюють за ним.

— Коло символізує сонце. Вогонь — то символ полум"я духовного, яке горить у наших душах, — каже Святогор. Про себе розповідає, що раніше він вчився на інженера, а зараз увесь час присвячує вірі.

Дійство триває близько трьох годин. Волхв довго читає із невеликої книжки, потім готує напій з молока та меду, який виливає на вогонь. Наступний напій дає присутнім.

— Це суриця, — розповідає про напій Святогор. — Так наші душі ідуть молочним шляхом до вирію Всевишнього.

Волхв бере палаючу гіллячку і вогнем припікає долоні людей, складені як до молитви. Усі обіймаються. Потім Володимир подає кожному із десяти вбрання — білу рясу із червоною вишивкою.

Одній із жінок дістається одіж, пропалена на спині — перед тим, як подарувати, волхв освячував ряси вогнем, і одна почала тліти.

— Це добрий знак, — каже Володимир. — У мене постійно ряси горіли.

Володимир розповідає, що в цій вірі виріс, її привив йому батько. Вірить в Рода Всевишнього, який проявляється різними богами — Бруном, Велесом, Світовидом.

Вогнище гасне. До капища підходить 40-річна Святояра Свірюгіна, за паспортом Ірина. Кладе до книги 500 грн. За нею підходять інші.

— Нарешті я прийшла до рідної віри, — каже жінка. Вона домогосподарка, одружена, має 17-річного сина.

Поряд перевдягається 20-річний Святояр Винокуров (Сергій). Він приїхав до Києва із Херсону, де навчається на четвертому курсі Інституту природознавства на біолога.

— Про старовірів дізнався чотири роки тому в Інтернеті, зацікавився, — каже хлопець.

35-річна киянка Ольга Васьківська — дизайнер, працює в журналі "Деніс". Прийшла вперше, і каже, що задоволена.

Общину старовірів зареєстрували як конфесію 2003 року. Зараз вона нараховує 85 громад по всій Україні.

Православна церква проти рідновірів

— Відроджувати язичництво — значить повертатися у кам"яний вік, — вважає працівник прес-служби Української православної церкви Московського патріархату Андрій Коваль, 25 років. — За тиждень до Великодня бачив по телевізору, як язичники святили свої паски і казали, що то їхнє свято. Вони маніпулюють суспільною думкою. Язичницькі обряди — це масові вакханалії. Ритуали можуть бути гарними, але закінчиться все колись обов"язково оргіями.

Богдана ЄВСЄЄВА

Зараз ви читаєте новину «На Замковій горі людям давали язичницькі імена». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 6822
Голосування Якими правами слід наділити жителів Києва без прописки?
  • Безкоштовною медичною допомогою, можливістю безкоштовного навчання дітей у школах та виховання в дитсадках
  • Голосуванням за муніципальну владу
  • Участю в голосуванні щодо перейменувань вулиць і зелених зон, зведення будівель та споруд
  • Громадяни мають вирішувати долю того населеного пункту, де вони прописані
  • Залишити без змін
  • Свій варіант напишіть у коментарях
Переглянути