середа, 15 червня 2022 12:55

Київському трамваю виповнилося 130 років: історичні фото
20

У червня 1892 року в Києві почав працювати перший в країні і другий в Європі електричний трамвай. 2022 року - київський комунальний транспорт відзначає 130-річчя.

Gazeta.ua показує, який вигляд мав київський трамвай протягом його історії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гестапо, таксі за 20 тис. грн і розвалена армія: про що говорять на вокзалі Києва і як там обшукують людей

У Москві і Петербурзі трамвай запустили тільки через 20 років після київського. У Львові, який на той час був під владою Австро-Угорщини, трамвай на електричній тязі вперше стартував у 1894 році.

Лінія першого трамвая Києва була завдовжки 1,5 км. Вона проходила по одному з найкрутіших київських спусків – Олександрівському, пізніше Володимирському, а далі по Олександрівській вулиці - нині Сагайдачного.

У липні 1891 року в Києві почала працювати залізниця з вагонами, які тягли коні. Незабаром їй на зміну прийшов паровий трамвай. А у 1982 інженер Аманд Струве запропонував електричні двигуни. Такий вид трамваю став прибутковим, тому протяжність колій швидко збільшували.

Як змінювався київський трамвай. 1891 рік
Фото: autocentre
Як змінювався київський трамвай. Парові вагони, 1892 рік
Як змінювався київський трамвай
Як змінювався київський трамвай
Як змінювався київський трамвай. Київський бензомоторний трамвай у 1926 р.

У 1894-95 роках трамваї запустили вулицями Володимирською та Караваєвською, нині Льва Толстого, а також від Лук'янівської площі до Сирця. Ще через два роки вони курсували на Жандармській вулиці, нині Саксаганського. Також з'єднували Галицьку площу, зараз - Перемоги, з Сінним базаром, сьогодні - Львівська площа.

У 1898 році Подільсько-Хрещатинську лінію продовжили до фортечних воріт на Печерську. А 1899 року був пущений трамвай від Бессарабки до Політехнічного інституту. У підсумку всього цього протяжність електрифікованих шляхів у Києві досягла 1900 року 50 км.

Трамваї, що курсували Києвом у дорадянські часи, відрізнялись від сучасних. Вагони були розміром - не більше половини сучасного. Вміщували близько 40 людей.

Трамваєм користувалась виключно інтелігенція. Робітники заводів не могли скористатися громадським транспортом. По-перше, через завелику для них ціну на проїзд. А по-друге - через те, що трамваї починали їздити вже тоді, коли заводи працювали.Тоді також були пільговики - за проїзд не платили, зокрема, військові чини та студенти деяких вишів.

Трамвай до початку 80-х років ХХ століття вважався основним видом міського транспорту - це був розквіт такого виду транспорту. У 1978 році по Києву налічувалось 278 км трамвайних ліній.

На червень 2022 року - швидкісний трамвай №3 відновив роботу від станції "Ромена Роллана" до станції "Старовокзальна". Курсує трамвай №19 від "Контрактової площі" до площі "Тараса Шевченка". Продовжують роботу за постійними схемами трамвайні маршрути №№2, 8К, 22К, 29К, 33А. Трамвайне сполучення організоване на ділянці "Подільське ТРЕД — Контрактова площа". Вартість проїзду - 8 гривень.

Зараз ви читаєте новину «Київському трамваю виповнилося 130 років: історичні фото». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути