МІСЯЦЬ ТОМУ на рекламних лайт-боксах Києва з"явилася нова соціальна реклама.
"Київ — це твій дім! Заплати — і живи як киянин!", закликають плакати. Більшість перехожих, яких "ГПУ" опитала біля одного із щитів неподалік мерії, так і не зрозуміли заклику міських чиновників. Кожен трактує плакати по-своєму.
Багато хто чув про ініціативу мерії запровадити своєрідний комунальний податок для приїжджих.
— Я кілька днів не можу заспокоїтися від цих київських понтів, розрахованих на приїжджих! Образливо почуватися людиною, яка не має права приїжджати до своєї столиці. У мене на Сумщині нема роботи, тому працюю будівельником у Києві. Я ж тут — на своїй, українській землі. І за це повинен ще й платити? Кияни не люблять свого мера, "слава" про нього йде всією Україною. А ми, приїжджі, не любимо його й подавно! — каже "ГПУ" Микола Скрипка, 48 років.
Киянка Ірина Лапа, 60 років, інженер "Київводоканалу", в середу отримала з рук міського голови Леоніда Черновецького квіти, медаль, грамоту та іменний годинник. Ірина Олександрівна обурена новиною про такий податок. Впевнена: нова реклама — саме про це.
— Серед моїх знайомих нема жодного приїжджого, я — киянка в третьому поколінні. Але все одно проти, аби люди платили за можливість влаштуватися в Києві, — зауважує Лапа. — Додаткові гроші до міського бюджету мають платити ті, хто здає квартири.
Із-поміж двох десятків опитаних кореспондент "ГПУ" натрапив лише на одного киянина, який переконаний, що мерія ухвалила правильне рішення.
— Відчувається, що на вулицях стало багато людей. Через них і квартири подорожчали. Але купують ці квартири одні й ті самі — дуже багаті і ті, хто краде, — переконана киянка Валентина Федорчук, 71 рік.
Більшість опитаних впевнені, що плакат означає таке: "заплати податки і спи спокійно". Інші припускають, що треба вчасно оплачувати комунальні послуги після підвищення тарифів.
— Кому заплатити і за що? Мешкаю в приватному будинку з 1968-го. Платив за будматеріали, а тепер — за газ, комунальні послуги й світло, — говорить киянин Костянтин Устименко, 42 роки.
— Я працював раніше в ЖЕКу. Упевнений, ця реклама — про сміття на вулицях, — зазначає 21-річний киянин Сергій Веїн.
Коментарі