Із сьогоднішнього дня удвадцяте за часи незалежності підняли ціну на проїзд у метрополітені й 17-й раз - у тролейбусі, трамваї й автобусі.
Про те, як змінювалася ціна на проїзд у громадському транспорті, пише "Слово і діло".
Короткий час після здобуття незалежності проїзд у метрополітені коштував 15 коп. Однак уже до середини 1992 року ціни на проїзд у метро та наземному транспорті піднялися до 50 коп.
У 1992 році в Україні ввели тимчасову валюту купоно-карбованця.
Так, тільки з кінця 1992 року до кінця 1993-го проїзд подорожчав у 20 разів – з 5 крб до 100, після чого темпи злегка сповільнилися. У 1993-1994 роках ціна проїзду зросла лише в десять разів, а в період між початком 1995-го та 1996-го років проїзд подорожчав лише в чотири рази й склав суму в 20 тис. крб за одну поїздку в метро або наземному транспорті.
До цього моменту зарплата обчислювалася вже мільйонами: середня становила близько 3,2 млн крб на місяць. Таким чином, сама дорога на роботу та назад на метро забирала близько третини зарплати – майже мільйон на місяць.
Після введення гривні в період з вересня 1996 до березня 2000 року проїзд подорожчав менш ніж удвічі – з 20 коп. до 50 коп. При цьому середня зарплата за цей час зросла приблизно в такій же пропорції – зі 132 грн до 210 грн.
Наступне значне підвищення відбулося в листопаді 2008 року – тоді вперше за роки незалежності країни ціна проїзду в столичному метро обігнала вартість проїзду в наземному транспорті й склала 2 грн, в той час коли одна поїздка на автобусі, тролейбусі або трамваї стала коштувати в 1,5 грн.
Правда на початку 2009 року ціну жетона трохи знизили – до 1,7 грн, але до вересня 2010 року вона знову встановилася на тому ж рівні. В цей час квитки на наземний транспорт трималися на тому ж ціновому рівні до лютого 2015 року, коли проїзд знову подорожчав удвічі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві зростуть штрафи за безквитковий проїзд
Коментарі