29 грудня, понеділок — святого Агея, першого пророка ізраїльтян після вавилонського полону (500 р. до Р. Х.). Згадують мученика Марина, якому в Римі відрубали голову за відмову принести жертви ідолам (ІІІ ст.). Якщо на Агея-Марина мороз, то він протримається до Водохреща (19 січня), якщо іній — на Святки буде тепло.
30 грудня, вівторок — пророка Даниїла та отроків Ананія, Азарія та Мисаїла, які опинилися в полоні вавилонського царя Навуходоносора (600 р. до Р. Х.). Цього дня заборонено бити будь-кого, щоб не обсипали чиряки та нариви.
31 грудня, середа — святого мученика Севастіяна, начальника сторожі імператорського палацу, який постраждав за християнську віру разом із дружиною своїх воїнів (ІІІ ст.). Севастіяна прив"язали до дерева й випустили в нього сотні стріл, але він вижив і вилікувався від ран. Святого вбили за наказом імператора Діоклітіана, тіло християни поховали в катакомбах.
1 січня, четвер — святого Воніфатія, до якого звертаються по зцілення від пияцтва та алкоголізму. Згадують преподобного Іллю Муромця, похованого в Ближніх печерах Київської лаври (1188 р.). Вважається, що преподобний Ілля і билинний богатир — одна особа. Якщо січень буде холодним, то червень — сухим і спекотним.
2 січня, п"ятниця — святого мученика Ігнатія Богоносця, розтерзаного звірами в Колізеї під час гонінь на християн
(І ст.). З Ігната починають готуватися до Святок: прибирати, білити, бити птицю, різати свиней, готувати ковбаси та кров"янки.
3 січня, субота — великомучениці Юліанії, що увірувала в Христа і прийняла за нього смертельні тортури (ІV ст.). Ушановують також 500 чоловіків і 130 жінок, які, побачивши чудеса зцілення святої Юліанії від ран, прийняли істинну віру, за що всіх разом зі святою було обезголовлено за наказом імператора. "Якщо ворона каркає на південь — до відлиги, на північ — до похолодання".
4 січня, неділя — святої великомучениці Анастасії Узорішительниці. Прозвана так за допомогу ув"язненим у тюрмах — одягом, їжею, ліками. Маючи дар зцілення, лікувала хворих і немічних. Прийняла мученицьку смерть на вогні (ІV ст.). Анастасію Узорішительницю шанують як заступницю вагітних жінок, до неї звертаються з молитвами під час важких пологів.
Коментарі