четвер, 18 жовтня 2012 12:19

Вулиці міста Олександра Македонського були орієнтовані за Сонцем

Автор: Фото: egoden.ru
  Мапа давньої Олександрії

Італійські археологи Джуліо Мальі (Giulio Magli) і Луїза Ферро (Luisa Ferro) виявили, що вулиці стародавньої Олександрії були орієнтовані у відповідності з напрямком сходу Сонця в день народження Олександра Македонського. Робота вчених опублікована в журналі Oxford Journal of Archaeology, її короткий зміст наводить Daily Mail.

Археологи вивчали план стародавнього міста з метою виявити місце поховання Олександра Великого. Коли вчені звернули увагу на напрямок мережі вулиць, то виявили, що їх орієнтація не відповідає орієнтації берегової лінії. При цьому саме місто побудоване за раціональним генеральним планом з випрямленими проспектами і прямими кутами на перетині вулиць.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЗМІ заявляють про знахідку гробниці дружини і сина Олександра Македонського

Дослідники використовували спеціальну астрономічну програму, і показали, що орієнтація центральної Канопської дороги в Олександрії практично збігалася з напрямком сходу Сонця в день народження Олександра Македонського - 20 липня 356 року за юліанським календарем. Розбіжність між напрямками становило всього близько 45 хвилин (тобто 3/4 градуси). Крім того, в тому ж напрямку в часи заснування міста сходила і "Королівська зірка" - Регул із сузір'я Лева.

Облік солярних дат був поширеною практикою серед архітекторів різних епох. Найбільш відомим прикладом цієї традиції є Стоунхендж і піраміди в Гізі.

Олександрія була заснована Олександром в 331 році до нашої ери як найважливіший порт на африканському узбережжі Середземного моря. Після смерті Олександра і розпаду його імперії вона стала столицею елліністичного Єгипту. Саме тут знаходилися олександрійський маяк і знаменита Олександрійська бібліотека, головний центр західної науки і філософії античного світу.

Зараз ви читаєте новину «Вулиці міста Олександра Македонського були орієнтовані за Сонцем». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua