Кров не могла витекти з ран на тілі, яке лежало на Туринській плащаниці.
Це встановили італійські судово-медичні експерти, повідомляє Science Alert.
Кров'яні плями на лляній тканині несумісні одна з одною. Кров не могла витекти з тіла під таким кутом.
Судово-медичний антрополог Маттео Борріні з університету Ліверпуля імені Джона Мурса і хімік Луїджі Гарлашеллі, що представляє Комітет з розслідування псевдонаукових тверджень, дійшли висновку, що сліди крові на Туринській плащаниці не могли бути залишені загорнутим у неї тілом розіп'ятого Ісуса Христа.
Дослідники не стали тестувати саму речовину плащаниці. Вони використали живий предмет і манекен, щоб проаналізувати кровотік на ранах з лівого боку, передпліччях, рані в тулубі і плями крові навколо талії фігури. Методика називається аналізом зразків крові. Для неї використовували два типи крові: людську кров, передану для дослідження, і синтетичну кров з тими ж властивостями рідини.
Експеримент показав, як повинна стікати кров з ран у лівій руці, передпліччях та тулубі. Манекену надавали різні пози - стоячи, лежачи, зі складеними руками.
Один з слідів на плащаниці, який за містичною версією є кров'ю з рани на лівому передпліччі, міг з'явитися лише, якщо цією тканиною обгорнули людину, яка стоїть. Форма інших слідів вказує на нахил тіла на 45°.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вчені розгадали таємницю Туринської плащаниці
"Кут між важелем і корпусом повинен бути більше, ніж 80° і менше 100° для того, щоб струмочки крові текли від зап'ястя в сторону ліктя на зовнішній частині передпліччя, як це показано на плащаниці", - відзначають дослідники.
Рана від списа повинна була залишити суцільну криваву пляму, а не невеликі струмки крові, які залишились на полотні. Деякі сліди вченим взагалі не вдалося відтворити в експерименті.
Дослідники дійшли висновку, що Туринська плащаниця швидше за все є підробкою XIV століття.
Науковці вважають, що наблизились до того, як Ісус виглядав насправді. Антропологи стверджують, що обличчя Христоса сильно відрізнялось від акторів, які часто зображають його на екрані. На більшості ілюстрацій та ікон його зображають як чоловіка з блакитними очима та довгим, хвилястим волоссям.
Коментарі