Третій за довжиною залізничний тунель у світі офіційно запрацював 7 травня 1994 року. З часів останнього льодовикового періоду стало знову можливим перейти сушею з континентальної Європи до Великої Британії.
В 1973 році проект Євротунелю під протокою Ла-Манш схвалили французький і англійський парламенти. За ним мало бути прорито два головних тунелі і один службовий між ними. Кожні 375 метрів будівельники прокладали проходи, щоб з'єднати головні тунелі зі службовим. Кожні 6-8 кілометрів між основними тунелями будувались транспортні переходи.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вежа розділила парижан на ворогуючі табори
13 тис. робітників та інженерів за 7 років зустрілись з різних кінців тунелю. Всього британською стороною було збудовано 84 км тунелю, а французькою - 69 км. Тунель урочисто відкрили королева Великобританії Єлизавета II і президент Франції Франсуа Міттеран. Будівництво Євротунелю, а також супутньої інфраструктури, обійшлось у $16 млрд і лише в 2008 році він вперше став прибутковим.
Завдяки швидкісним поїздам, які розвивають швидкість до 300 км/год, з Парижа в Лондон можна дістатися за 2 години 15 хвилин.
300-метрову тимчасову конструкцію із металу - Ейфелеву вежу, відкрили для загального огляду в центрі Парижу 6 травня 1889 року.
Коментарі