




Старовинні кораблі відреставрували на острові Хортиця. Серед них - дві великі дубель-шлюпки XVIII ст. та байдак ХІХ ст. $69 тис. на реставрацію 2014 року виділило посольство США.
2008-го та 2010-го роках із дна Дніпра поблизу Хортиці на поверхню підняли фрагменти дубель-шлюпок першої половини XVIII ст.
"Ці двощоглові вітрильно-гребні судна завждовжки до 20 метрів і завширшки до 4 метрів збудували понад 260 років тому. З середини XVIII та у XIX століттях "дуби" із бойових човнів стають типовими торговельними суднами для усієї акваторії Дніпра", - повідомляють у Рrostir.museum.
Працівники заповідника провели ґрунтовну та кропітку роботу з реставрації кораблів. Створили просторовий каркас, який повторює обводи судна. Так вдалося поєднати між собою розрізнені фрагменти і візуалізувати контури корабля.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На площі покажуть українських воїнів усіх епох
Другий експонат – "байдак". Його знайшли 2010 року після паводку на березі Десни у Київській області. Це - вантажне судно кінця ХІХ ст. Має просту плоскодонну конструкцію, побудоване з масивних соснових дощок завтовшики 100-150 мм і завдовжки до 10 м.
Байдак, як тип річкового судна відомий з доби запорозького козацтва. Для його будівництва використані традиційні технології, відомі з часів Київської Русі.
Ці та інші унікальні знахідки стануть експонатами майбутнього Музею судноплавства, який планують побудувати на Хортиці.
Коментарі