




Сторіччя тому в західній Європі та США реклама розвивалася стрімкими темпами, а в СРСР вона тільки зароджувалася. Одним з перших і найбільш відомих авторів 1920-х років став поет Володимир Маяковський. Його роботи стали класикою радянського рекламного мистецтва і значною віхою в історії плаката ХХ ст.
У СРСР в рекламі не було гострої економічної необхідності - монополія державних підприємств на виробництво товарів не припускала конкурентної боротьби. Радянська реклама істотно відрізнялася від західної - її основним завданням була агітація і пропаганда. Потрібно було переконати всіх у тому, що радянські товари - найкращі.
В. Маяковський був автором політичної, комерційної та соціальної реклами. У 1919-1921 рр., в роки Громадянської війни і військової інтервенції, він працював в плакатному відділі Російського телеграфного агентства. Основним завданням сатиричних плакатів було висміяти і знищити ворогів молодої республіки і підтримати "Радянську владу плюс електрифікацію всієї країни". Перші плакати створювалися вручну, потім - за допомогою трафаретів.
З 1923 р у співпраці з художником-авангардистом А. Родченком Маяковський починає працювати над торговою рекламою. Творчий альянс "Реклам-конструктор Маяковський-Родченко" створює рекламу для ГУМу, Резинотреста, Моссельпрому, Держвидаву. Тексти рекламних плакатів були максимально лаконічні і чіткі, легко запам'ятовувалися і були гранично прості.
Коментарі