З Поштової площі (Поділ) зник пам'ятник "Першому київському трамваю", встановлений у 1992 році на маршруті №1 електричного трамваю - першого в Російській імперії та Східній Європі.
Про це у своєму профілі на Фейсбуку написала учасниця руху "Збережи Старий Київ" Марія Лєбєдєва.
"Розібрали і відвезли в невідомому напрямку, "з бетону стирчать штирі", - повідомила активістка. - Нікого жодні органи нагляду за культурною спадщиною не повідомили. По-хамськи, традиційно".
Автор пам'ятника архітектор Володимир Собцов наголосив, що всі деталі монумента Першому трамваю – дуже цінні, повідомляє "Українська правда".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На Володимирській гірці зруйнували альтанку 19 століття
"Він підлягав реставрації. Усі його деталі – цінні, навіть шматки бруківки, принесені трамвайниками – 19-го сторіччя. Мова про його пересування йшла, але ніхто навіть не міг подумати, що все відбудеться так жахливо, з такими грубими порушеннями всіх можливих правил і законів", - сказав Собцов.
У Київській адміністрації заявили, що пам'ятник тимчасово демонтували на період укріплення підпірної стіни майбутньої розв'язки на Поштовій площі.
"Аби не пошкодити пам'ятник під час проведення будівельних робіт, його було демонтовано та транспортовано до реставраційної майстерні. Тут пам'ятник зберігатиметься три тижні, після чого його повернуть на звичне місце", - заявили у КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва".
Цього року відзначається 120-річчя київського електричного трамваю - перший його маршрут якраз і пролягав з Подолу (повз Поштову площу) на Хрещатик.
Раніше під приводом реконструкції з Поштової площі прибрали пам'ятник морякам Дніпровської флотилії, які загинули під час оборони Києва у 1941 році.
На період появи в Києві трамваю, в таких великих містах, як Петербург, Москва і Одеса вже діяли кінні залізниці, так звані конки. Однак для Києва такий варіант був не зовсім прийнятний через особливості рельєфу, що ряснів крутими гірками і спусками. Навіть шести коням, запряженим у вагон, не завжди вдавалося долати круті київські підйоми. Трохи пізніше в Києві з'явилися парові трамваї, але вони теж не стали поширеним явищем. Парові трамваї дуже гриміли, диміли, пара, яку вони випускали, лякали коней і візників. До того ж, вони могли тягнути тільки один вагончик на підйомі.
В кінці 19 століття Київ, який економічно бурхливо розвивався, вимагав створення мережі регулярного міського транспорту. Київському міському управлінню був запропонований доволі революційний проект, розроблений інженером Амандом Струве, - трамвай з електричним двигуном. 14 червня 1892 саме Аманд Струве ініціював рух трамваїв на першій півтора кілометрової лінії на Олександрівському узвозі (нинішній Володимирський узвіз). Незабаром довжина маршруту електричних трамваїв становила вже 50 км.
Коментарі
2