1 вересня у приміщенні арт-кафе "Циферблат" польський кінорежисер і сценарист Єжи Гофман зустрівся з одеською публікою. Він приїхав до міста разом з XIV польським кінофестивалем. Гофман презентував свій останній художній фільм "1920. Варшавська битва" та документальну стрічку "Україна. Становлення нації".
О 17:00 у невеликому приміщенні "Циферблату" почали збиратися учасники заходу. Всього на зустріч з режисером прийшло 40-50 осіб. Всі вільні місця були зайняті. Через 20 хвилин прибув Єжи Гофман у супроводі арт-директора кінозалу U-cinema Яна Юсима та інших колег.
Зустріч пройшла у форматі живого діалогу польського метра та одеських шанувальників його творчості. Режисеру задавали питання, які торкалися як його особистого життя, біографії, так і професійної діяльності, відношення до України, перспектив розвитку українського кіно.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Василь Шкляр не може знайти режисера для зйомок "Чорного ворона"
Єжи Гофман поділився своїми спогадами про Другу світову війну. У 1939 році йому було лише 7 років і він з сім'єю емігрував на схід Польщі з надією, що німців зупинять. Режисер зазначив, що сприймав це все як пригоду. Він згадав, що до сьогоднішнього дня пам'ятає запах Червоної армії: "Увійшла Червона армія. Запах її я пам'ятаю по сьогоднішній день. Ти знаєш, чим пахла Червона армія? Дьогтем. Тому що все – і чоботи, і ремені змазували дьогтем".
На питання щодо фільму про Волинську трагедію Єжи Гофман відповів, що не стане знімати фільм про ці події:
"Я вам скажу: я не зніму фільм про Волинські події. Тому що сподіваюсь, що коли вимруть люди, які це пережили з одного та іншого боку остаточно, коли помруть ті, які виховували своїх дітей у взаємній ненависті, відносини між людьми стануть нормальними. Тому що я знаю, що кожна селянська війна була жорстокою".
Єжи Гофман сказав, що хотів би зняти фільм про Тараса Бульбу. Самого Бульбу він охарактеризував так: "Це людина, яка знищила все. Знищив козаків, загинула його дружина, він вбив свого сина. Людина, яка власними руками несла величезні нещастя". На думку Гофмана, саме в цьому полягає суть твору Миколи Гоголя.
Наостанок режисер поділився своїм рецептом доброго кіно: "Треба або дуже любити, або дуже ненавидіти. Або бути дуже "за", або дуже "проти"… Художник вимагає горіння". Слова Єжи Гофмана зустріли гучними аплодисментами.
Коментарі
6