понеділок, 28 вересня 2020 11:21

Вчені зробили нове відкриття про коронавірус

За словами Раджеша Кхан, зараз існує як можливість блокувати нейропілін-1, щоб обмежити проникнення SARS-CoV-2, так і блокувати нейропілін-1, щоб блокувати біль як таку. Фото: pixabay

Згідно з дослідженнями американських медиків, існує спосіб зараження клітини вірусом SARS-CoV-2, який дозволяє інфікувати нервову систему.

Коронавірус порушує зв'язок між певним клітинним білком і болем, пише "Новое время".

"Два звіти показали, що сумнозвісні шиповані білки на поверхні вірусу SARS-CoV-2 зв'язуються з білком під назвою нейропілін-1. Це означає, що вірус також може використовувати цей білок для проникнення в нервові клітини. Протягом минулого року, приблизно за шість місяців до початку пандемії, ми з колегами вивчали роль нейропіліна-1 в контексті сприйняття болю. Оскільки нейропілін-1, як і рецептор ACE2, дозволяє вірусу проникати в клітини, ми задалися питанням, чи може цей альтернативний вхід бути пов'язаний з болем", — розповів провідний автор нового дослідження Раджеш Кханна, професор фармакології Університету Арізони.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назвали терміни, коли у продаж надійде китайська вакцина від коронавірусу

За його словами, у нормальних умовах білок нейропілін-1 контролює ріст кровоносних судин, а також зростання і виживання нейронів. Однак, коли нейропілін-1 зв'язується з природним білком VEGF-A, це викликає больові сигнали. Цей сигнал передається через спинний мозок до вищих мозкових центрів. Попередні дослідження показали зв'язок між VEGF-A і болем. Наприклад, для людей з остеоартритом дослідження показали, що підвищена активність гена VEGF в рідинах для лікування суглобів пов'язана з більш високими показниками болю.

"У дослідженнях in vitro, проведених в моїй лабораторії з використанням нервових клітин, ми показали, що, коли спайковий білок коронавируса зв'язується з нейропіліном-1, він знижує передачу сигналів про біль, що передбачає, що у живої істоти буде ефект притуплення болю. Тобто білки коронавірусу захоплюють схему болю клітини. Це зв'язування пригнічує збудливість больових нейронів, що знижує чутливість до болю", — підкреслив Раджеш Кханна.

"Якщо наш висновок про те, що новий коронавірус атакує клітини через білок, пов'язаний з болем і відключенням білка, може бути підтверджений на людях, це може забезпечити новий шлях для розробки препаратів для лікування Covid-19. Наприклад, ці націлені на рецептор нейропіліну-1 препарати можуть потенційно блокувати вірусну інфекцію. В даний час моя група проводить випробування декількох з'єднань-кандидатів, деякі з них дозволені FDA", — підкреслив учений.

За словами Раджеша Кханна, зараз існує як можливість блокувати нейропілін-1, для обмеження проникнення SARS-CoV-2, так і блокувати нейропілін-1, для блокування болю як такого.

Від ускладнень Covid-19 у світі померли понад 1 млн осіб. Найбільше жертв зафіксовано в США, Бразилії та Індії. За останню добу кількість нових випадків зараження збільшилася на майже 252 тис. Індія лідирує за добовим приростом хворих. За нею слідують США, Бразилія та Франція. В Аргентині за цей час підтвердили майже 9 тис. інфікованих, у Росії та Колумбії - понад 7 тис.

Зараз ви читаєте новину «Вчені зробили нове відкриття про коронавірус». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua