середа, 30 листопада 2022 06:42

Українські вчені зробили сенсаційне відкриття

Також ген DCL3 (STARD8) задіяний у складній системі, що призводить до онкологічних захворювань статевих органів. Фото: facebook.com/IMBGNASU

Українські науковці виявили новий ген, який відповідає за розлади статевого розвитку й безпліддя.

Вони вважають, що мутації гена DCL3 (STARD8) провокують збій статевого розвитку і, як наслідок, безпліддя. Про це повідомили науковці Інституту молекулярної біології і генетики на сторінці у Facebook.

"Учені нашого інституту здійснили важливе відкриття, яке допоможе розібратися у генетичних механізмах складних статевих розладів, робити прогнози для діагностики таких хвороб, власне, допоможе розробляти лікування чоловічого та жіночого безпліддя", – йдеться у повідомленні.

Співробітник ІМБГ Дмитро Сіроха на чолі із завідувачкою лабораторії геноміки людини Людмилою Лівшиць працював над цією темою разом з колегами з Іспанії та Швейцарії.

"Ця робота цікава тим, що генетики використали живі моделі, на яких можна провести експерименти і дослідити тонкі молекулярні механізми порушень, які спостерігаються у людини", – запевняють вчені.

Лабораторним об'єктом стала мушка-дрозофіла, в якої послідовність гена DCL3 (STARD8) дуже подібна до відповідних послідовностей в інших живих організмів (комах, хребетних, ссавців і головне – людини).

Робота, яку провів колектив науковців під керівництвом професорки Людмили Лівшиць, належить до царини фундаментальної науки.

Водночас за словами вчених, ці дослідження відкривають перспективи застосування отриманих знань у практичній медицині.

Робота українських вчених буде цікава спеціалістам з біології розвитку, генетиці людини і клінічним генетикам, пише міжнародний науковий журнал eLife.