субота, 19 листопада 2022 13:35

Вчені знайшли новий варіант коронавірусу, який переносять тварини

Дослідники описали вірус, який знайшли в оленів у дикій природі у провінції Онтаріо. Фото: pixabay.com

Канадські вчені з університету Торонто виявили, що білохвості олені переносять новий варіант коронавірусу SARS-CoV-2.

Дослідники описали вірус, який знайшли в оленів у дикій природі у провінції Онтаріо, повідомляє Nature Microbiology. Загалом дослідили 300 диких тварин.

"Новий варіант є нащадком старішого батьківського вірусу B.1 і має 76 мутацій порівняно зі штамом SARS-CoV-2. Варіанти Альфа, Бета та Дельта мали від 24 до 31 мутації, тоді як нині домінуючий варіант Omicron BA.5 має 105 мутацій. Виділити генетичний матеріал SARS-CoV-2 у мазках з носа вдалося у трьох оленів у південному Квебеку. У двох із випадків змогли виділити живий вірус, який передається від тварини до людини", – пояснюють науковці.

Вірус має низку мутацій у спайковому білку. Водночас взірці крові людей, які пройшли курс вакцинації або одужали від Covid-19, змогли нейтралізувати вид вірусу, який знайшли у білохвостого оленя. Це свідчить про те, що, на відміну від мутації штаму Omicron, генетичні зміни не допомагають вірусу уникнути антитіл, створених після щеплень або перенесеної інфекції.