
Модель розробляв на вирізках із картону
— За 9 хвилин збираю повноцінного човна з двигуном. Запросто може везти три людини, — каже вінничанин 46-річний Олександр Ільящук. Розробив і виготовив невелике судно з листового поліпропілену. Назвав "Бужанка". — Маю саморобного дерев'яного човна, але захотілося зробити щось легше і менш габаритне. Так, щоб розібрати і нехай стоїть під стіночкою в гаражі. Технологію побачив у американському човні за 3 тисячі доларів. Я витратив 300 доларів.
Модель розробляв на вирізках із картону. При виготовленні справжнього човна потрібно мати лист поліпропілену, три дошки для сидіння, шуруповерт, лобзик, тюбик силікону, кілька сотень болтів.
— Поліпропілен продають листками різних розмірів. Використовують в основному для виготовлення басейнів. Має товщину 5 міліметрів, — розповідає. — Розміри мають різні. Я використав листок 4 на 2 метри, щоб не було відходів. Вирізав чотири деталі: дві для днища і дві боковушки. Щоб відігнути кант для з'єднання частин болтами, за півтора сантиметра від краю, фрезерував канавку глибиною 3 і шириною 5 міліметрів. Перевіряв надійність, позгинав під кутом 90 градусів до тисячі разів, то без змін. Стільки за все життя не доведеться її розкладати. Перед скрученням пройшовся по швах силіконом. При наступних зборках цього робити не треба. Утворений після першого разу шар ущільнює з'єднання, і вода не протікає.
Майстрував човен у своєму гаражі, коли мав вільний час.
— Повністю зібраний човен заважив 35 кілограмів. Зразу сподобалось, як легко йде на веслах, набагато краще, ніж на надувному. Дуже стійкий. З часом вдосконалював човен. По борту зробив привальний брус — наклав розрізану поздовж поліпропіленову трубу. Нещодавно доробив руль і дистанційне управління газом. То він тепер як катер.
3,75 метра — довжина човна Олександра Ільящука. Має ширину 1,2 м і висоту бортів 50 см. Із двигуном потужністю 3,5 кінських сил і трьома людьми може розвивати швидкість 10 км/год.
Коментарі