У ранньому віці важливо не перевантажувати дитину заняттями, вчити буквам і цифрам, радять фахівці. Надмірна інтелектуальна напруга небезпечна для психологічного здоров'я дитини.
Мозок дитини дозріває поступово. Спочатку дозрівають нервові центри, які відповідають за дихання і травлення, потім – за рух, а згодом - за емоційний контроль чи читання.
"Вчити малюка читати до того, як він почне добре говорити, небезпечно. Це може спричинити дисгармонію у розвитку мозкових центрів у різних півкулях мозку. Становлення дитини може відхилитися від норм. У майбутньому можуть виникнути проблеми з емоційною сферою чи до зниження успішності у навчанні", - розповідає Gazeta.ua психолог Людмила Малиновська.
Раннє навчання дитини читання шкодить його нервовій системі. Вона швидко перевантажується. Діти можуть почати заїкатися, з'являються нервові похитування з боку в бік.
"До трьох років дитина повинна почати говорити. Це – обов'язкова навичка, як і координація. Якщо є затримки розвитку мовлення – слід звертатися до фахівців. Затримку мови можуть викликати психічні відхилення, аутизм, органічні захворювання мозку", - каже фахівець.
Якщо дитина не освоїть до трьох років букв чи цифр - це не проблема. Щоб не перевантажувати мозок, цим навичкам краще вчити після трирічного віку. Зараз існують кращі засоби раннього розвитку дитини до 3 років, ніж вивчення букв, цифр та читання. Зокрема, картки Домана,, сенсорні кімнати, ігри з піском тощо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як прищепити дитині любов до читання
Після 3 років у дитини з'являється достатній словниковий запас для початку усвідомленого навчання. Налагоджується зв'язок між лівою і правою півкулею мозку. Це позитивно позначається на координації, сприйнятті нової інформації і здібностях до занять.
Вивчення букв повинного відбуватися в ігровій формі. Дитина має отримувати від такого навчання задоволення. Нав'язувати навчання у ранньому віці - не можна. Інакше у малюка зникне бажання. Якщо інтересу в дитини нема, батькам варто або змінити підхід, або відкласти вивчення.
Корисні звички варто розвивати змалечку. Коли дитина йде в школу, вона готова до засвоєння нового. Чим раніше дитина їх сформує, тим менше зусиль потребуватиме при використанні їх у повсякденному житті.
Коментарі