Учні та студенти завжди вдавалися до послуг репетитора. Але після запровадження зовнішнього незалежного оцінювання попит на репетиторство зріс у кілька разів. Батьки стали частіше наймати вчителів і викладачів, аби діти мали більше шансів вступити до університету.
Крім того, зараз репетитори часто допомагають учням зі шкільними предметами. Діти не можуть виконувати уроки самостійно або батьки прагнуть підтягнути їх з того чи іншого предмету.
"Репетиторство допомагає правильно систематизувати знання та контролювати вивчене. Репетитора потребують хорошисти і двієчники, бо ефективність навчання у великих класах низька. По суті, кожен предмет можна вивчити самостійно, але діти не знають, як це зробити. Школярі здебільшого не вміють виокремлювати головне й другорядне - конспектувати й структурувати інформацію. Цього їх не вчать. Та й фізично, у класі на 35 учнів неможливо підходити індивідуально до кожної дитини. Натомість репетитор вивчає психологію школяра і визначає рівень знань. Залежно від цього готує індивідуальний план", - розповідає Gazeta.ua Олександр Сніжко. Займається репетиторством із математики понад 30 років.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як підготуватися до ЗНО без репетитора
Педагог радить шукати репетитора з великим досвідом. Бажано - за рекомендацією знайомих.
"Варто обирати вчителя залежно від віку дитини й складності предмета. Наприклад, для підлітка краще обрати шкільного педагога. Він розуміє психологію дитини краще за викладача вузу. Якщо ж порівнювати вчителя-професіонала й репетитора-професіонала, то для школяра бажано обрати репетитора, бо вчитель краще може організувати групову роботу, а репетитор - індивідуальну. З перших занять буде зрозуміло - хорошого репетитора найняли, чи ні. Навчання буде ефективне, якщо він доброзичливо ставиться до учня, доступно пояснює, вибудовує рівні стосунки й спонукає учня до впевненості та самостійності", - пояснює чоловік.
У школах боротимуться з репетиторством. Зараз вчителі свідомо не дають на уроках необхідного матеріалу, вважає міністр освіти і науки Лілія Гриневич. Таким чином вони стимулюють учнів отримувати додаткові заняття.
Коментарі