Ексклюзиви
понеділок, 22 червня 2020 11:31

Укрзалізниця намагається витягнути з кишень українців 100 млн
5

100 млн грн можуть осісти в кишенях держслужбовців Укрзалізниці, а кожному пасажиру доведеться переплачувати за квитки. Це може статися тому, що у вартість квитків заклали ціну на паливо - якщо вона зростає, то вартість буде більша.

Про це повідомляє "СтопКор".

Як зазначають журналісти, розцінки на паливо з початку року почали падати, але Укрзалізниця продовжує закуповувати мастила за завищеними цінами й начебто через непрозорі тендери.

В грудні 2019 року УЗ запланувала закупівлю моторних мастил. Процедура придбання затягнулася і лише в березні оголосили 2 ідентичних тендери на суму понад 250 млн грн, йдеться в розслідуванні.

"Були проведені тендерні закупівлі на оливу та мастильні матеріали, в яких брали участь 7 учасників. Серед них офіційні представники 2 найбільших в Україні заводів - виробників мастил компанії "Торум" та "Міроіл", які багато років співпрацювали з УЗ, а також компанія "КСМ-Трейд", яка також неодноразово надавала послуги установі", - говориться в сюжеті.

 
 
 
 
 

Замовник відхилив пропозиції й допустив до аукціону всього 2 компанії - ТОВ "Корнет Холдинг" та ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Хілл Корпорейшн - Юкрейн".

"Після того, як була розміщена документація в Prozorro, наступного дня нас зняли. Таким чином відбувається відрізання конкурентів, зменшується коло учасників, і це ознака неконкурентної боротьби", - заявив директор компанії "КСМ-Трейд" Олексій Буйнацький.

За словами аналітика руху "За чесні закупівлі" Анастасії Бондаренко, рішення тендерного комітету неправомірне.

"Дві компанії мають порушення в тендерних пропозиціях, їхні тендерні пропозиції не відповідають вимогам і мали бути відхилені. Але замовник, не зважаючи на ці порушення, допустив ці компанії та прийматиме рішення про підписання договору", - заявила Бондаренко.

Учасники торгів вбачають очевидні порушення "Укрзалізницею" законодавства України про публічні закупівлі і умисні дії, що містять ознаки зловживання владою та службовим становищем, а також готування до привласнення, розтрати і заволодіння коштами в особливо великих розмірах, що складуть майже 100 млн грн.

Наприклад, єдиною причиною відхилення пропозицій учасників, що пропонували мастило КСМ-Протек, стало те, що вони не завантажили в систему декілька сторінок технічних умов на виготовлення однієї з 7 закуповуваних олив, а тому технічні показники запропонованої оливи нібито не відповідають вимогам АТ "Українська залізниця".

Окрім того, як виявилось, пропозиції ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Хілл Корпорейшн - Юкрейн" та ТОВ "Корнет Холдинг" не відповідають вимогам замовника, мали велику кількість невідповідностей в тендерних пропозиціях та мали бути відхилені й недопущені до аукціону. Зокрема, ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Хілл Корпорейшн - Юкрейн" надало документ про технічну відповідність товару, з якої чітко вбачається, що оливу випробовували у центрі ТОО "Атлантік АФ" у Казахстані. Насправді, такого випробувального центру в Казахстані не існує, а під такою назвою значиться меблеве підприємство.

Також, як зазначають журналісти, проводити цей тендер Іван Юрик взагалі не мав права. За позовом ТОВ "Торум", 25 травня 2020 року Господарський суд Києва заборонив Філії "Центр забезпечення виробництва" Укрзалізниці вчиняти дії та ухвалювати рішення, спрямовані на продовження зазначених процедур.

27 травня було відкрито виконавче провадження та вручено відповідну постанову заступнику директора філії "ЦЗВ" Юрію Шиганову. Однак, ухвала суду керівництвом УЗ була проігнорована, і 28 травня був проведений електронний аукціон та визначений переможець. 19 червня ближче до ночі у терміновому порядку була підписана угода на поставку з ТОВ "Корнет Холдинг".

22 червня представники компаній, яких позбавили можливості брати участь у тендері, надали в УЗ офіційні листи з цінами, нижчими за підписані в контрактах з переможцями тендера. Крім того, компанії звернулись з відповідними листами до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля, а також до НАБУ з вимогою перевірити прозорість тендерної процедури і наявність корупційної складової.

Нагадаємо, 15 червня біля філії "Центру забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця" відбулась акція протесту.

Як раніше повідомляло РБК-Україна, Антимонопольний комітет України визнав дії тендерного комітету "Укрзалізниці" при закупівлі масел і мастильних матеріалів повністю правомірними. Зазначені закупівлі були здійснені відповідно до чинного законодавства і за ринковими цінами.

Раніше президент Володимир Зеленський заявив, що розраховує, що Міністерство інфраструктури розпочне план реформування Укрзалізниці одразу після закінчення карантину.

Зараз ви читаєте новину «Укрзалізниця намагається витягнути з кишень українців 100 млн». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути