Споживчі настрої українців у березні погіршилися на 2,4 пункту в порівнянні з лютим - до 81,3, свідчать дані щомісячного дослідження компанії GfK Ukraine.
"Початок весни 2013 року відзначилося збереженням тенденції до погіршення споживчих настроїв українців ... Основним чинником погіршення індексу споживчих настроїв стало істотне падіння індексу доцільності робити великі закупівлі", - повідомила прес-служба компанії.
Згідно з прес-релізом, індекс доцільності здійснювати великі покупки в березні втратив відразу 9 пунктів, знизившись до 75,7. При цьому очікування щодо розвитку економіки погіршилися на 1 пункт - до 83,5.
Крім цього, за даними компанії, в березні тривала тенденція до погіршення очікувань українців щодо динаміки безробіття: відповідний індекс досяг значення 137,6, що на 1,4 пункту вище, ніж у лютому.
Разом з тим погіршилися інфляційні очікування: значення індексу зросло на 2,1 пункту в порівнянні з лютневим показником - до 182,1.
Водночас зростає оптимізм українців щодо курсу гривні в найближчі три місяці: індекс девальваційних очікувань втратив 8,4 пункту, знизившись до 126,7.
"Суттєве зменшення побоювань девальвації також обмежило попит на дорогі імпортні товари", - відзначається в прес-релізі GfK Ukraine.
Згідно з ним, найбільшою мірою песимізм виріс серед громадян до 45 років з доходом вище середнього, що проживають у великих містах, а також серед жителів Західної України.
"Помітне гальмування економіки на тлі складних погодних умов зробило українців більш обережними. При цьому, в першу чергу, це стосувалося найбільш економічно активних верств населення", - прокоментували підсумки березневих замірів в GfK Ukraine.
Індекс споживчих настроїв в Україні визначається на підставі вибіркового дослідження домашніх господарств країни, в ході якого опитуються 1 тис. чол. у віці від 15 до 59 років.
GfK Ukraine - українська дослідницька компанія. Входить у міжнародну дослідницьку мережу GfK Group.
Коментарі
8