У четвер, 17 листопада, народні депутати проголосували за законопроект, який передбачає створення Дорожнього фонду для капітального ремонту та будівництва автошляхів. Про перші результати Дня інфраструктури у парламенті розповів міністр інфраструктури Володимир Омелян, зазначивши, що запропоновані депутатам законопроекти аполітичні, адже інфраструктура потрібна всім. Міністр також зазначив, що 5% коштів із новоствореного Дорожнього фонду підуть на забезпечення безпеки руху по всій державі та нагадав журналістам відому приказку: "Якщо хочеш мати успішну економіку – будуй дороги".
Про шляхи фінансування, а також мету і принцип роботи Дорожнього фонду в ефірі телеканалу NewsOne розповів переможець конкурсу на посаду держсекретаря Мінінфраструктури Андрій Галущак.
"Створення Дорожнього фонду на десятиліття закладе джерело фінансування автотранспортної інфраструктури. Усі платники податків та автовласники, сплачуючи за бензин чи інші нафтопродукти, розумітимуть, що ці кошти підуть безпосередньо на будівництво доріг та забезпечення безпеки дорожнього руху", – заявив в ефірі Андрій Галущак. Він також зазначив, що відповідний законопроект дозволить встановити чітке джерело фінансування для якісного ремонту доріг, а не латання ям.
За словами Галущака, насамперед треба сформувати нормальний механізм фінансування дорожньої галузі, який дозволить почати капітальні ремонти та будівництво доріг, а також придбати для експлуатаційного утримання нормальну техніку.
"Дорожній фонд сконцентрує кошти і він повинен мати право здійснювати операційну діяльність. Він є гарантом того, що протягом тривалого часу певна сума коштів буде спрямована на проведення дорожніх робіт", – розповів майбутній держсекретар Мінінфраструктури, наголосивши, що передусім Дорожній фонд наповнюватиметься від митних зборів та акцизних податків. У проекті держбюджету-2017, наданому Міністерством фінансів, передбачене фінансування Дорожнього фонду на рівні 26,75% від акцизного податку та мита на пальне, транспортні засоби тощо.
Галущак також повідомив, що сам фонд – це не організація, якою хтось керуватиме. "Фонд – це централізоване накопичення коштів від платників податків. Далі вони розподіляються рішенням уряду за цільовою програмою фінансування доріг. Головне – чітко визначити пріоритети на короткострокову перспективу", – заявив він в ефірі.
Відповідаючи на запитання ведучого про те, що в українців є багато нарікань на роботу Укравтодору, Андрій Галущак повідомив, що Мінінфраструктури змінило менеджмент компанії та виступає за розділення його функцій. "Щоб зробити Укравтодор ефективною компанією, треба розділити функції із замовлення робіт, контролю якості виконання та прийняття цих робіт. Це ненормально з погляду економічної логіки. Має бути нова договірна основа виконання робіт, і, зокрема, треба перейти на світову систему побудови контрактних відносин – FIDIC, яка дозволяє чітко встановити відповідальність виконавців на кожному етапі", – заявив Галущак.
Він переконаний, що Укравтодор має зазнати реформи та стати замовником робіт – ремонту чи будівництва. А далі необхідно відокремити функцію контролю якості виконаних робіт.
17 листопада у Верховній Раді відбувся "тематичний" день інфраструктури, під час якого на розгляд парламентаріїв було винесено великий пакет інфраструктурних законопроектів, передбачених у рамках Угоди про асоціацію з ЄС. Зокрема, законопроекти щодо створення Дорожнього фонду, фінансування автомобільної галузі та посилення контролю за безпекою вантажоперевезень, прозорості ринку таксі та створення єдиного проїзного квитка у великих містах. Разом із тим депутати розглядали урядові пропозиції щодо реформування компаній Укравтодор та Укрзалізниця, які потребують системних змін.
Коментарі