Закон про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів є політичним. Таку думку висловив в ефірі телеканалу ТВі президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Станіслав Щербина.
"Треба дивитися правді в очі. Це політичний закон, це сьогодні зупинка ринку. Тому сьогодні хтось має проблеми з шоколадом, завтра будуть мати з металом, склом і т.д. Не можна ділити неподільне. Ринки створені, цивілізовані. І опуститися з 7 місця в Європі в 2006 сьогодні на останнє...", - сказав він.
Щербина підкреслив, що через утилізаційний збір вартість автомобілів значно підвищиться.
"Але найгірше, що цей утилізаційний збір дуже великий для комерційних автомобілів, для пасажирських автомобілів, які необхідні сьогодні Україні, як повітря", - зазначив експерт.
"Ми говоримо, що ми - не Азія. Проте приймаємо закон, який трактується, якщо сказати по-простому, що ми вже несемо вінки ховати те, що ще не народилося ... Це абсолютно лобістський захід, який намагається змусити зупинитися вже лежачого динозавра. Ринку немає. Якщо ми говоримо, що була криза в 2009 році, але обсяги продажів досягали хоча б 262 тисяч, цього року ми навряд чи вийдемо на 160 тис. Споживач сьогодні страждає так, як не страждає ніхто. Дайте завдання, і сьогодні у себе будь-хто з імпортерів створить це хлібне місце (підприємство з утилізації - ред.). І ми б це дуже хотіли, тільки ніхто ж цього не дасть. Це ж ціла інфраструктура, це божевільний бізнес. Сьогодні в Америці, цивілізованих країнах, уявляєте що таке автомобільне звалище? Це де перепродується 80 разів все. Там не встигають утилізувати: хтось приходить купує двері, хтось - капот. Це унікальний бізнес, і хтось дуже добре це все продумав. Але він придумав це на шкоду імпорту, на шкоду бажанням споживача їздити на тому, на чому ми хочемо їздити", - зазначив Щербина.
Нагадаємо, в ЄС заявили, що вступ в силу закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів може серйозно вплинути на двосторонні економічні відносини Європи з Україною.
Коментарі
6