Киянин Михайло Желізняк замовив в інтернет-магазині Gentlemen's_shop ua кросівки. Товар виявився не таким як на фото. Магазин відмовився повертати передоплату. До того ж клієнту нагрубили в особистих повідомленнях.
"Напередодні купив в магазині Adidas оригінальні кросівки. Хотів придбати ще одну пару в іншому кольорі. Але їх не виявилося. Схожу модель знайшов в інтернет-магазині Gentlemen's_shop ua. Уточнив про матеріал, чи дійсно взуття має підошву TRAXION. У магазині це підтвердили", - розповідає киянин.
Шкіряні кросівки коштували 1250 грн. Михайло сплатив 200 грн мінімальної передплати, як вимагав магазин. Мовляв, модель дуже популярна, її швидко розкуповують. Також покупця запевнили, що взуття оригінальне.
Коли киянин прийшов забирати товар до відділення Нової пошти, був вражений - взуття неякісне, підошва зовсім інша.
"Отримав фуфло під виглядом кросівок Adidas", - прокоментував він. Покупку відправив назад. Повідомив про це магазин і попросив повернути передоплату. Натомість отримав у відповідь грубощі.
"Пропоную вам тихенько закрити єб...чок і нарешті перестати морочити голову. Ви отримали товар той який побачили. Це є брендова модель, для тупих які не розрізняють бренд", - написали працівники інтернет-магазину.
Gazeta.ua звернулася за коментарем до інтернет-магазину, щодо відповідності товару та поведінки працівників. Поки що відповіді не отримали.
Права громадян при купівлі товару через інтернет-магазини регулюються ст. 13 закону "Про захист прав споживачів", повідомляє Держпродспоживслужба.
Перед покупкою радять звернути увагу на наявність на сайті продавця такої інформації:
- хто продає, його місцезнаходження, порядок прийняття претензій;
- основні характеристики продукції;
- ціна, включаючи плату за доставку та умови оплати;
- гарантійні зобов'язання;
- інші умови поставки;
- порядок розірвання договору.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Торгували добривом і дизпаливом: шахраї видурили понад 17 млн грн
"Як показує практика, купуючи товар через інтернет-магазин, споживач у багатьох випадках не може реалізувати свої права, передбачені законом. У першу чергу тому що неможливо встановити найменування продавця та його місцезнаходження. У більшості випадків продавці не є власниками інтернет-магазинів. І навіть більше - через один інтернет-магазин можуть реалізовувати товар кілька десятків продавців", - зазначають у Держпродспоживслужбі.
Окрім адреси електронної пошти та номеру телефону, інша інформація на сайті інтернет-магазину часто не вказується.
"Це фактично робить споживача безправним. Він не має можливості безпосередньо ознайомиться з товаром, орієнтується тільки на фото, текстовий або словесний опис. Користуючись таким становищем, недобросовісні продавці можуть реалізовувати неякісний, фальсифікований або контрабандний товар", - додали в Держпродспоживслужбі.
За сім місяців 2021 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло майже 14 тис. пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів. Повернули 6,8 млн грн за неякісні товари та послуги.
Покарати інтернет-магазин буде важко, розповів Gazeta.ua Володимир Бибик, адвокат Національної асоціації адвокатів України.
"Це, фактично, надання недостовірної інформації інтернет-магазином. Але практично неможливо притягнути до якоїсь відповідальності того, кого ніхто не знає. Хто є власником магазину? На кого зареєстрована доменна адреса? Зазвичай у інтернет-магазині працюють приватні підприємці, які виставляють свій товар. І коли він приходить замовнику, там є відмітки приватного підприємства. За ними можна безпосередньо висунути претензії стосовно неналежної якості товару продавцю, фізособі-підприємцю чи юридичній особі. З іншого боку, все повинно бути документально зафіксовано. Тоді можна звертатися до служби захисту споживачів, пред'являти претензії. Інтернет переписки недостатньо", - каже адвокат.
За його словами, інтернет-магазини часто надмірно обробляють фотографії товару в спеціальних програмах. Особливо це стосується продукції з Китаю.
"Люди звертаються до інтернет-магазинів, бо там ціна нижча. Але захистити права споживача в цьому випадку значно складніше. Простіше, коли ти йдеш у стаціонарний магазин, купуєш товар. Тобі там проставляють усі відмітки, дадуть гарантію, чек. Можна протягом двох тижнів звернутися щодо обміну товару. Хоча є категорії, що не підлягають заміні та поверненню – косметичні й аптечні товари, наприклад", - зазначив Володимир Бибик.
Покупка в інтернет-магазині – це завжди ризик, попереджає адвокат.
"Щодо брендових речей треба уточнювати: як завезені в Україну, наявність сертифікатів якості - міжнародні та українські. Споживачу повинні цю інформацію надати", - підсумував він.
У Дніпрі викрили 34-річного чоловіка, який торгував неіснуючими меблями. Підозрюваний створив та адміністрував сайт, де приймав замовлення на виготовлення меблів за умови передплати. Однак отримавши гроші від клієнтів – зникав. У такий спосіб він ошукав щонайменше 50 людей на 500 тис. грн, повідомили в департаменті кіберполіції Нацполіції.
Коментарі