пʼятниця, 29 березня 2013 16:21

"Холодний бізнес": Як кияни заробляли на снігопаді
9

Фото: Фото: Володимир Мукан

Цього та минулого тижня на київські дороги випало понад 40 млн тонн снігу, більшість доріг і машин замело. Через це був паралізований міський та міжміський транспорт. У цій ситуації деякі люди змогли заробити. Брати Кутові із Святошинського району відкопували заметені автомобілі, виштовхували їх та давали в оренду лопати. За три дні заробили 950 грн на двох. За відкопування легковика брали 50 грн, за його виштовхування - 20 грн. Лопату давали в оренду також за 20 грн.

"Допомагаємо автомобілістам ще з лютого 2005 року. Тоді тут страшні заметілі були. Через кожні півгодини у наш двір приходили люди із багатоповерхівок через дорогу, просили то лопату дати, то штовхнути машину. Допомагали безкоштовно, - розповідає Анатолій. Він із братом живе у приватному будинку неподалік метро Академмістечко. - З 2009-го все робимо платно, бо автомобілісти зовсім знахабніли - виїжджають у таку погоду, що й ходити небезпечно, а потім просять допомоги. Пам'ятаю, один хизувався перед друзями своєю Mazda на нашому провулку - робив "поліцейські розвороти", різко гальмував. А потім влетів колесом у яму. Просив витягти. А нам що робити більше немає чого?".

Більшість водіїв негативно реагували на те, що чоловіки беруть за свої послуги гроші. Дехто навіть намагався їх обдурити.

"Один власник Kia ще й моралізаторством почав займатися, мовляв "як ви до людей, так і вони до вас". Коли ми закінчили роботу, дав нам лише 30 гривень. Сказав, більше немає. То ми з братом не полінувалися закопати машину назад. Ото вереску було. "П'ятдесятка" зразу знайшлася, але ми її не взяли", - розповів Анатолій.

Жінкам на автомобілях брати допомагали безкоштовно до неділі. Потім стали виручати за гроші.

"Дівка одна на джипі хотіла зрізати поворот і поїхала по тротуару, де мені снігу вище колін було. Цей Mitsubishi Pajero і сів у той сніг, колеса прокручуються на місці, двері не можна відчинити. Ми цілу годину лопатами вигрібали колію для машини. Потім вона забуксувала, то ми виштовхували її. Я ще збігав у двір за дошками, щоб підмостити їх під колеса. А коли ми допомогли їй, вона така рада каже: "Давайте я вас підвезу додому за це". Ми ледь не впали від здивування - вона через дурість свою застрягла, а нам "дякую". Взяли із неї 200 гривень", - згадав чоловік.

Окрім чистильників снігу, на непогоді заробили "собачі няні", таксисти і водії мікроавтобусів. Останні були дуже затребувані - перевозили хліб від пекарень, підвозили людей від метро до зупинок тощо.

"Я не засуджують людей, що заробляють у негоду, - каже Павло Мельник, директор консалтингової компанії МПП-консалтинг. - Проте такі снігопад мають мобілізувати людей, спонукати робити щось безкорисно. Наприклад, такі заметілі у країнах північної Європи - це нормальне явище. Якщо снігу падає ще більше, то ніякої паніки не має - всі мешканці багатоповерхівки вийшли із лопатами й очистили від снігу дорогу та тротуари. Я також на вихідних безкоштовно чистив сніг біля багатоповерхівки, де живу. І сам розім'явся, і ходити зараз приємно".

Мельник вважає, що гроші зароблені на негоді ніяким чином не поліпшать добробуту тих, хто їх заробляв.

"Покращити фінансове становище сім'ї може регулярний стабільний дохід. А такі підробітки можна організовувати й безкоштовно. Особливо для тих, кому дійсно потрібна допомога", - зазначив він.

Зараз ви читаєте новину «"Холодний бізнес": Як кияни заробляли на снігопаді». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути