Для кредиторів і колекторів запровадили правила поведінки під час урегулювання проблемної заборгованості.
Відповідний закон підписав президент Володимир Зеленський, повідомляють в ОП.
Документ покликаний захистити боржників від дій недобросовісних колекторів. Він встановлює вимоги до кредитодавців та колекторських компаній, зокрема:
- дотримуватися етичної поведінки з боржником;
- інформувати його в разі залучення колекторської компанії або відступлення права вимоги новому кредитору;
- укладати договори лише з компаніями, включеними до реєстру колекторських компаній, який веде НБУ;
- контролювати дії залучених колекторських компаній.
За недотримання цих вимог передбачені штрафи.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бандити заманювали "клієнтів" оголошеннями про інтим, а потім шантажували
Згідно з законом, перед укладенням договору про споживчий кредит кредитодавець має проінформувати споживача про можливість залучення колекторської компанії.
Документ також встановлює вимоги до взаємодії зі споживачем під час врегулювання простроченої заборгованості. Зокрема, під час першого спілкування кредитор або колекторська компанія повинні повідомити своє найменування, ім'я та прізвище представника, правову підставу для звернення та розмір простроченої заборгованості, а на вимогу споживача – також надати відповідні документи протягом 7 робочих днів.
Торік значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній та банків стосувалася жорстких мір зі стягнення заборгованості. Колекторська діяльність стала однією з головних проблем 2020 року, пов'язаних із захистом прав споживачів.
Коментарі